Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Obracím se na vás s dotazem týkajícím se příspěvku investora na rozvoj území obce v souvislosti s plánovanou výstavbou 8 RD. Tento příspěvek není ve Smlouvě blíže specifikovaný. Chci se zeptat, zda tento příspěvek podléhá odvodu DPH.}
Tyto případy jsou nyní v jakési "šedé" zóně. Víme, že se nyní aktivně řeší ze strany GFŘ a předpokládáme, že v určitý moment k tomu GFŘ dá nějaké stanovisko. Podle nás záleží na tom, zda a jaká se identifikují protiplnění ze strany obcí (co je oběc povinna udělat či třeba strpět ve vazbě na daný příspěvek). Čím je toho méně či případně jsou to aktivity spadající do působnosti veřejné správy (změny UP...), tím lépe se mi argumentuje, že to není předmětem DPH.
Takže pokud chcete, pošlete smlouvu na e-mail zdenek@obecuctuje.cz. Můžeme k tomu dát nějaký názor, jak bychom se zachovali - bude to ale skutečně jen názor.
Dobrý den,
v dubnu 2025 jsem přišla na chybu, že jsem v prosinci 2024 u DF přehlédla, že je v přenesené působnosti (byla pro obec v hlavní činnosti, kde nejsme plátci, ale bohužel dodavatel myslel že jo a já přehlédla. V kontrolním hlášení prošlo bez povšimnutí). Po dohodě s dodavatelem jsem udělala dodatečné přiznání a DPH ve výši 69.000 Kč jsem dodatečně poslala na FÚ. A nyní si nejsem jistá, jak mám úhradu DPH zaúčtovat? Předem moc děkuji za radu.}
Jde o to, zda zde máte nárok na odpočet DPH - pokud ne, tak na MD zaúčtujete na stejný účet, jako byla původní faktura (tedy pokud to byla faktura třeba za opravu účtovaná na 511, tak MD 511/Dal 343).
Dobrý den, potřebuji poradit se zaúčtováním odměny pro město za výkon předsednictví v SVJ. Naše město je členem (předsedou) SVJ a zároveň vlastníkem nebytových prostor v SVJ. Město je zastupováno v SVJ místostarostou města. SVJ nyní schválilo odměnu za výkon funkce předsedy. Město tuto odměnu bude SVJ fakturovat. Je tento příjem pro město předmětem DPH? Můžeme účtovat výnos na 649 a příjem 231 paragraf 3613 položka 2329? Pokud by byl dotaz nejasný mohu na mail poslat zápis ze schůze SVJ. Děkuji}
Za mne je to s DPH 21 % - pokud říkáme, že poskytovatelem plnění je Město.
- je zde identifikovatelná úplata za poskytnutí určité služby (nemohu ani argumentovat výjimkou pro případy, že nejednám jako povinná k dani - to si dovolíme zatím jen ve vztahu k prodejům majetku mimo obchodní majetek)
- není to výkon veřejné správy
- nenajdu titul pro osvobození od DPH u této služby
Takže výsledek je zdanit - sazba daně 21 %.
Dobrý den, z důvodu snížení externích nákladů na zajištění IT služeb a zlepšení kvality těchto služeb jsme se rozhodli zajišťovat nadále tyto služby pro zřízenou příspěvkovou organizaci (MŠ) a 100% vlastněné s.r.o. (vodárny). Po konzultaci s naším auditorem to při hodinové sazbě na úrovni 400 Kč (náklady + minimální režie, bez zisku) je možné realizovat mimo hospodářskou činnost, v rámci hlavní činnosti. Jak to bude s DPH? U vodáren by nás, tedy vodárny, 21% sazba DPH nebolela. Vodárny jsou plátci, uplatní si odpočet. Ale u MŠ by to bohužel nešlo, plátce není. Je v takovém případě povinnost fakturovat s DPH? Neexistuje nějaké "osvobození"? Předem moc děkuji za odpověď.}
V tomto případě skutečně fakturace služeb v sazbě 21 % - s tím nepůjde nic dělat. Je to poskytnutí služby za úplatu, výkon veřejné správy to není (tyto služby může dělat každý), osvobození od DPH se na toto nevztahuje. Takže výsledek je, že je to s DPH.
Pokud nechcete DPH řešit tak máte fakticky jedinou možnost - činnost školce poskytovat zdarma.
Chtěla bych se zeptat k benefitům zaměstnanců a uvolněných členů ZO. Nyní poskytujeme stravenky, příspěvek na penzijní připojištění a poukázky na kulturní,... účely. Máme zřízený sociální fond a pravidla, ale nemáme pro něj zvláštní účet. Nyní budeme místo stravenek poskytovat stravenkový paušál, který, jak jsem se dočetla, nemusíme poskytovat ze sociálního fondu, ale přímo z rozpočtu obce, pokud si vytvoříme interní směrnici. Šlo by i ty ostatní benefity vyplácet přímo z rozpočtu? Že bychom ten sociální fond zrušili a nemusela bych účtovat přes 401 a 419?}
Není povinné mít zřízen pro benefity zaměstnanců sociální fond, lze přispívat i z rozpočtu obce. Sociální fond má výhodu v případě, kdy vznikají meziroční přebytky a převádí se účelově vázaný zůstatek do dalšího roku. Pravidla SF ale stejně vždy podléhají schválení v ZO, takže je to spíše taková psychologická výhoda pro případy větších objemů a druhů benefitů.
Můžete tedy všechny benity pro zaměstnance klidně poskytovat přímo z rozpočtu. Určitě si vytvořte interní předpis, kde stanovíte výši a pravidla čerpání. Také si rozmyslete, zda na příspěvek budou mít nárok jen zaměstnanci (schvaluje rada/starosta) nebo i zastupitelé (jejich nárok musí schválit ZO).
V roce 2024 jsme obdrželi inv.dotaci pro hasiče ve výši 198.000,-Kč. Letos bylo utraceno , ale nebyla dodržena spoluúčast takže jsem museli vrátit částku ve výši 825,66 Kč zpět na účet KÚ. Účtovala jsem vratku : 231 ÚZ 00022 6402 5366 D/403 -D (825,66) . Nyní jsem kontrolovala sestavy a mám pod ÚZ 00022 částku 198.000 + 825,66 . Při úhradě faktury jsem pod ÚZ dala celou částku 198.000,-Kč.Teď nevím jak opravit.}
Podle vámi uvedené položky 5366 se tedy jedná o výdaj z finančního vypořádání dotace s krajem. Je vhodné se s poskytovatelem dotace domluvit (kvůli konsolidaci), jakou RS u vratky použít. Vratku na základě výzvy byste účtovali na odpa 5512, pol. 5904.
Pokud máte zařazen majetek v užívání, a je po vypořádání tak kdybychom se měli držet účetních předpisů, tak necháte dotaci na účtu 403 v původní výši, nadále jí budete z této výše rozpouštět a vratku zaúčtujete na účet 672. Vratka není v nějaké významnější částce. Na kartě majetku necháte také původní výši dotace, jen do informací uvedete poznámku o vratce. Vratku předepíšete zápisem 672 MD/ 347 D a uhradíte 347 MD/ 231 D.
Pokud však nemáte ještě zařazeno do užívání, není účtována dohada 388 MD / 403 D a dotace není vypořádána, vratku uhradíte jako vrácení části zálohy 374 MD / 231 D. A další účtování o zařazení majetku a vyúčtování dotace by bylo už ve správné výši dotace.
Výdaje jsou letos, opravila bych účtování rozepsané faktury podle skutečnosti, tedy ponižte fakturu o tu částku vratky. Respektive přeúčtujete výdaje z ÚZ na vlastní zdroje zápisem: 231 ÚZ 00022 na straně D mínusem na 231 bez ÚZ (jen org) plusem.
Ale pozor na to, že je to krajská dotace - zrovna Ústecký kraj pokud vím, požaduje značit všechny výdaje ÚZ, k tomu vždy volíme org a pak v praxi řešíme, jak oddělit vlastní podíl, např. navíc orj. Raději to ve smlouvě prověřte - vy máte značeno ÚZ jen ve výši dotace, hodně obcím to v poslední době vraceli k opravě. ÚZ je zde interním značením, tak je opět na kraji, jestli jej bude požadovat i u vratky, to se s nimi domluvte.
Pak by ve výsledku to přeúčtování ÚZ výše nebylo potřeba, jen byste museli poupravit celé značení - ÚZ a org celkové výdaje, ÚZ, org a orj vlastní podíl (zde vzít v úvahu tu vratku). Není to běžný postup, ale protože to není státní ÚZ, je na kraji, jak to bude chtít interně u příjemců vykázat (u státních dotací se ÚZ volí do výše dotace).
Dobrý den, prosím o informaci k sazbě DPH u svozu biodpadu, pro občany a pro ostatní.
Platí i nadále 0 pro občany a 21% pro ostatní ?}
Nejsem si jist, zda srávně rozumím, na co se ptáte:
- pokud se bavíme o DPH na výstupu, tak svoz biodpadu pro občany by měl být součástí poplatku a neměl by být předmětem daně. Svoz pro ostatní subjekty - za mne souhlas se sazbou 21 %
- pokud bychom se bavili o došlé faktuře od dodavatele - že to někdo pro obec dělá, tak pokud je plátce, tak fakturuje vše v 21 %
V roce 2024 nám pojišťovna zaslala peníze za pojistnou událost - havárie kanalizace u ZŠ. Nyní v roce 2025 na základě svého šetření požaduje většinu částky pojistného plnění vrátit zpět. Potřebuji prosím poradit, jak mám tento náš výdaj pojišťovně(vrácení peněz) zaúčtovat, na jaké položky? Děkuji za odpověď}
Volila bych náhradu výnosů minulých let, tzn. účet 549 s pol. 5909, odpa 2321.
Dobrý den,
obec kupuje od ZD pozemky. Mám 2 dotazy:
1) Obec kupuje dva pozemky 81/1 a 81/2, které jsou v LV v pozemcích označeni pouze jako stavební (není zde uvedeno, že součástí je stavba) a následně v LV v sekci stavby je napsáno, že je zde zemědělská stavba, na pozemku p.č. st. 81/1, st. 81/2.
Mám se k takto zapsaným pozemkům chovat stejně, jako k pozemkům, jejichž součástí je stavba? Tzn. zařadit oba pozemky a pak ještě zvlášť budovu?
2) Dále nakupujeme dle LV p.č. st. 82/1 jejíž součástí je stavba. Zde tedy předpokládám zařadit tedy pozemek zvlášť a ocenit nemovitost, kterou zařadím do majetku také. Jenže problém je, že fyzicky už tam ta nemovitost není. Byla to rozpadlá kolna, která ještě shořela, takže je tam pláň. Každopádně prozatím charakter pozemku měnit nechceme (chceme, aby tato parcela nadále zůstala jako stavební jejíž součástí je stavba). Musím v tomto případě nějakou stavbu zařazovat? Nebo ji zařadit s nulovou hodnotou??
Děkuji}
1. Pokud je na pozemcích stavba, měla by se účetně pořídit odděleně od pozemků na účet 021, to máte pravdu. Lépe je to možná vidět na www.cuzk.cz, stavba je právně součástí pozemku, ale bude tam stejně jako na LV, jen přímo u pozemku, vidět, že na daných pozemcích je např. stavba bez čp. - uvidíte tam i zákres dané stavby.
Kupní cenu je potřeba rozvrhnout mezi oba pozemky a stavbu, jestli nemáte rozděleno v kupní smlouvě, nejlépe tento údaj doplnit dodatkem ke smlouvě nebo alespoň např. na předávacím protokolu (ať nemusíte rozvrh tvořit bez podkladu).
Nevím, jak to přesně myslíte, pravděpodobně je to ale jen nepřesně zapsané v KN - jestli není v poznámce, že je pozemek zastavěný. Jak píšu, ověřit si to můžete i na www.cuzk.cz, že na pozemku je stavba, ta by se měla vlastnicky převést spolu s pozemkem.
2. Zde moc nevím, co poradit. Obě asi víme, že věcně správně je zde pořídit jen pozemek, bez ohledu na formální stav v katastru. To by se mělo následně napravit na skutečnost. Já bych nezařazovala stavbu, která fyzicky neexistuje, jediné, co můžete, je zatím počkat s tím výmazem z KN, pokud to z nějakých důvodů potřebujete, ale oficiální rada to ode mě není :)
Dobrý den, obdrželi jsme rozhodnutí o poskytnutí dotace z OPŽP 2021-2027 (výzva 05_23_035) na sanaci staré ekologické zátěže, které neobsahuje informaci, zda se jedná o investiční či neinvestiční prostředky. Jedná se o sanaci bývalého lomu, který byl v minulosti zavezen nebezpečným odpadem. Předpokládám, že budu účtovat jako technickou rekultivaci: 3729/6121/N 148, Z 5, UZ 15501, popř. s p. 5169 a UZ 15016 (úhrada za úspěšné podání žádosti o dotaci, administrativní úkony během realizace atd.). Po ukončení zařadíme na ú.021. Nárok na uplatnění DPH není. Je tento postup správný?}
Podle popisu se jedná v podstatě o rekultivaci skládky, což by mělo být účtováno jako neinvestice. Druh dotace vyplývá z podané žádosti, to prověřte, aby před proplacením dotace byl druh dotace v souladu s druhem výdaje.
Když to vyhodnotíme jako neinvestici, pak pol. 5169, ve výši dotace ÚZ 15016, nástroj 148 a zdroj 5. (Podle čísla výzvy je to financováno z Fondu soudržnosti, takže nástroj 148 je správně.) U OPŽP bývají poskytovatelem vyčísleny nepřímé výdaje (věcně projekt, stavební dozor, administrativa, žádost o dotaci, apod.), na které se poskytuje nepřímá neinvestiční paušální dotace.
Vaším postupem by se značilo, kdyby přímé výdaje byly investiční, pak se nepřímé výdaje značí neinvestičním ÚZ, ale pozor na to, že nepřímé výdaje vstupují také do ceny investice a účtují se na kapitálovou pol. 6121 a účet 042. U nepřímých výdajů, pokud souvisí s investicí tedy značíme pol. 6121 neinvestičním ÚZ do výše nepřímé dotace.
Dobrý den, prosím o informaci ohledně správného postupu při změně hranice pro ocenění u drobného dlouhodobého majetku, který byl pořizován a vykázán v rozvaze podle v minulosti platné směrnice (hodnota ocenění) a v současné době nesplňuje podmínky stanovené pro drobný dlouhodobý majetek s ohledem na změnu ocenění (změna směrnice – navýšena hodnota hranice pro majetkový účet 018 a 028)?
Neznamená tato skutečnost pro vybranou účetní jednotku (příspěvková organizace zřizovaná ÚSC) povinnost přeúčtování z rozvahy na příslušné účty podrozvahy stávající majetek nebo se to týká nově pořízeného majetku? A pak současně komentovat tuto změnu v Příloze k účetní závěrce jako změnu účetní metody, s ohledem na významnost?
Děkuji za odpověď.
S pozdravem}
Podle mě záleží na vás, jak se rozhodnete, je to obdoba přechodných ustanovení v právních předpisech, kdy v nové směrnici by mělo být uvedeno, jak se bude postupovat u dříve zařazeného majetku.
Můžete se inspirovat odpovědí MF, ve které řeší, jak postupovat při změně hranice pro ocenění majetku v účetních předpisech:
"3/2011 Jakým způsobem by mělo být postupováno u dlouhodobého majetku, který byl pořizován podle v minulosti platných předpisů v oblasti účetnictví a v současné době nesplňuje podmínky stanovené obsahovým vymezením položek dlouhodobého majetku v platném prováděcím právním předpisu?
Neznamená tato skutečnost pro účetní jednotku povinnost přeúčtování na příslušné položky podle aktuálně účinného znění vyhlášky č. 410/2009 Sb.?
Uvedený předmět dotazu není výslovně předmětem právní úpravy v oblasti účetnictví, zejména vyhlášky č. 410/2009 Sb., v aktuálním znění (dále jen „vyhláška“).
Současně tuto otázku neřeší ani žádný z platných Českých účetních standardů. V případě obsahového vymezení položek účetní závěrky účetní jednotka postupuje v aktuálním účetním období podle právních předpisů účinných v tomto účetním období. Není proto v rozporu s právními předpisy, pokud účetní jednotka z důvodu významnosti vykáže tento majetek v příslušných položkách rozvahy (drobného dlouhodobého majetku). Jinými slovy, pokud účetní jednotka posoudí jako významné provedení změny způsobu vykazování uvedeného majetku v položkách účetní závěrky, doporučujeme v takovém případě jako jeden z příkladných postupů:
a.Účetní jednotka na základě průkazného účetního dokladu provede zápis na stranu MÁ DÁTI syntetického účtu 018 – Drobný dlouhodobý nehmotný majetek se souvztažným zápisem na stranu DAL syntetického účtu 013 – Software,
b.nebo zápis na stranu MÁ DÁTI syntetického účtu 028 – Drobný dlouhodobý hmotný majetek se souvztažným zápisem na stranu DAL syntetického účtu 022 – Samostatné movité věci a soubory movitých věcí.
c.Postupem v souladu s vyhláškou je též současné provedení zápisu na stranu MÁ DÁTI syntetického účtu 406 – Oceňovací rozdíly při změně metody se souvztažným zápisem na stranu DAL syntetického účtu 078 – Oprávky k drobnému dlouhodobému nehmotnému majetku nebo syntetického účtu 088 – Oprávky k drobnému dlouhodobému hmotnému majetku, a to ve výši netto ocenění tohoto majetku k danému okamžiku, pakliže toto netto ocenění není ve výši 0 Kč."
Dobrý den, prosím na jaký paragraf a položku nejlépe zaúčtovat poskytnutý finanční dar spolku mažoretek, mysliveckému spolku a dětskému onkologickému ústavu? Mockrát děkuji za odpověď.}
Paragraf volíme podle účelu daru, položku podle právní formy.
Spolek mažoretek a myslivců - jestli jsou právní formou zapsaný spolek, volte pol. 5222 (asi to bude neinvestiční dar, pro investiční je určena pol. 6322), odpa lze pro obojí zvolit 3429.
Dětský onkologický ústav - odpa 3900, položka 5221 (pro neinvestiční dar), kdyby byly právní formou ústav, ale nenašla jsem je přesně pod tímto názvem, tak zde právní formu ještě prověřte.
Pokud je to dar bez vyúčtování, poskytnutí je zápisem 572/231.
Obec eviduje vyřazené pohledávky z let 2003-2016 v částce 99 152,- Kč, které nebudou nikdy uhrazeny. Evidujeme je v podrozvaze na účtu 905. Při přezkumu nám bylo řečeno, abychom je odúčtovali - zápisem 999/905. Je tento postup správný a musí se tato operace řešit zápisem z obecního zastupitelstva? Děkuji.}
Musíme zde vzít v úvahu náplň účtu 905:
"obsahuje práva na peněžité plnění v případě, že již zanikl nárok účetní jednotky na vymáhání plnění, ale je zde předpoklad, že dlužník svoji povinnost zcela nebo zčásti splní, nebo je zde předpoklad, že bude plněno jinou osobou; dále obsahuje pohledávky, které účetní jednotka již nevykazuje v rozvaze, ale z jiných právních předpisů nebo z potřeb účetní jednotky vyplývá potřeba jejich sledování,"
Obecně vyřazujeme dle ČÚS 706 pohledávku z podrozvahy v okamžiku jejího zániku, nebo pokud odpadly důvody pro vykazování s ohledem na obsahovou náplň účtu 905.
V každém případě je vhodné mít ve směrnici upraveno, po jak dlouhé době pohledávky vyřazujete z podrozvahy. Do směrnice se většinou udává evidence ca 3 roky. Samotné účetní vyřazení s ohledem na vnitřní předpisy se schvalovat nemusí. Stejně tak se nemusí schvalovat, když odúčtujete pohledávku zaniklou.
Případy, které popisujete - tam souhlasím s tím, že pohledávky odúčtujete, jak uvádíte - možná jsou i promlčené, právně zaniklé, pokud je aktivně nevymáháte a víte, že jsou již nevymahatelné, tak je to naprosto v pořádku. Schvalovat se to nemusí, jen je vhodné mít postup ošetřen vnitřním předpisem (dle ČÚS 706 máte mít ve směrnici např. i uvedeno, kdy pohledávku považujete za nedobytnou).
ve smlouvě je v části "Předmět smlouvy-Projev vůle" uvedeno: "touto směnou vzniká firmě M nárok na finanční dorovnání ve výši 381,30Kč/m2 vč. DPH rozdílu ve výměře pozemků, tj. 3154 m2 za 1.202.620,20 Kč vč. DPH, dále jen doplatek a firma M i obec tuto směnu přijímají. " Není zde napsáno nic dalšího podrobnějšího. Nevím si rady. Jak to mám zaúčtovat? Obec pozbývá směnou 317 m2 a nabývá 3471 m2. Mám znalecký posudek z 6/2024 na 317 m2, tržní cena je 1500/m2, tržní hodnota pozbývaných pozemků je 475.500 Kč. K nabývaným pozemkům znalecký posudek není, do majetku půjdou dle smlouvy za 381,30 Kč/m2, nebo při směně obdobně za tržní cenu 1500 Kč/m2? Mohu vzít 475.500 Kč za základ DPH a z něj odvést DPH? Smlouva se ke mně dostala teď těsně před podpisem, jak lépe formulovat tuto finanční část smlouvy? Na směňovaných pozemcích firmy M je také komunikace. Je zde ještě jedna připravovaná smlouva s touto firmou M, kde obec odkupuje jen infrastrukturu, kanalizaci a vodovod, které na těchto pozemcích jsou. Tam bude kupní smlouva s 21% DPH. Děkuji za odpověď}
K datu podání návrhu na vklad budete o směně účtovat takto:
311/647 120 872,10 Kč - výnos ze směny je hodnota nabývaného pozemku snížená o doplatek
042/321 1 323 492,30 (3471 m2 x 381,30 Kč) nabývaný pozemek - oceňujeme cenou ze smlouvy
321/311 120 872,10 Kč
554/031 vyřazení vašeho pozemku v účetní ceně
321/231 doplatek 1202620,20 Kč
Děkuji Vám za Vaše doplnění - z toho, co jste mi poskytli za dodatečné informace bych doporučoval chovat se k Vámi směňovaným pozemkům jako ke stavebním a odvst z nich DPH. Jedná se o směnný obchod - základem pro daň by v tomto případě měla být hodnota, kterou pozbýváte. Tedy odvoz ze 475 500 Kč směrem dolů.
Což by tedy v našem případě ještě znamenalo následující:
392 975,21 základ daně - na nějakých pomocných účtech (MD 395/Dal 395 nebo MD 734/Dal 734)
82 524,79 daň - účtoval bych 647/343
Takže ve výsledku Vám toho na té 647 skutečně moc nezbude - ve výsledku by to bylo jen nějakých 38 tis. kč. Což ale vyjadřuje přesně to, co se stalo - vyměňujete svoje pozemky za něco, co věcně dle všeho má spíše nižší hodnotu. Neznm všechny okolnosti tohoto případu, ale toto samo o sobě mi nepřijde výhodné pro obec (když bych byl občan, tak se zajímám o důvody této transakce - totiž běžné je, že developer následně převádí na obec pozemky s komunikacemi zdarma ....). Berte to i tak, že máte vystavit daňový doklad a oni si to DPH skutečně odpočtou.
Takže pokud se mne ptáte, co se mi na smlouvě nezdá a co bych změnil, tak ještě jednou bych zvážil výhodnost této transakce (a také to, zda je doplatek adekvátní) - ale e klidně možné, že jsou tam ještě další dohody, které to vyrovnávají.
jinak ještě jedna poznámka - pokud na pozemcích, které získáváte jsou skutečně i povrchy, snažil bych se být vámi ve smlouvě rozdělit hodnotu (alespoń nějak zmínit) na pozemky (účet 031) a komunikace (účet 021) - abyste věděla, jak rozdělit těch cca 381 Kč za metr čtvereční.
Město prodává pozemky obálkovou metodou a od každého zájemce vybírá 50. 000 Kč, které zájemci posílají na depozitní účet. Vybranému žadateli těch 50 tis. Kč vstupuje do pořizovací ceny pozemku, ostatním se vracejí. Teď se nám stalo, že jeden žadatel dal dvě nabídky a za každou zaplatil. Vyhrál s oběma nabídkami a tak jednu odmítl. Ve smlouvě bylo, že pokud žadatel odmítne, těch 50 tis. Kč zůstává Městu. Jak je zaúčtovat?}
Propadlou jistotu zaúčtujte 378 MD/ 649 D. K tomu je ještě potřeba zaúčtovat převod z depozitního účtu na účet města:
262 MD/ 245 D depozitní účet
231 MD/ 262 D příjem na BÚ, RS odpa pozemků, např. 3639, pol. např. 2329.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková