Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den, prosím o Váš názor ohledně překročení §6399 u položky 5365 . Rozpočet na položku 5365 byl 4mil. a daň z příjmu je 4700tis. Jedná se porušení rozpočtové kázně ? Předem děkuji za odpověď}
Uričtě se nejedná o porušení RS - není to problém, vhodné časem upravit přes RO - v dokumentech ke stažení najdete vyjádření MF, že se o porušení nejedná, je to starší - dotazy SMO na MF, když nenajdete, ozvěte se na iva@obecuctuje.cz, zkusím pomoci.
Zaměstnance, který má nárok na pracovní oděvy a obuv si po dohodě se zaměstnavatelem objednal na dobírku pracovní obuv a současně je tam obuv pro jeho osobní potřebu - faktura tedy zní na jméno a adresu zaměstnance. Pokud v pokladně proplatíme odpovídají částku, na kterou má nárok dle směrnice o poskytování ochranných pomůcek, tak by to snad neměl být problém. Děkuji}
Neměl by to být vůbec problém, DPH se zde neřeší, benefit také ne. Dotaz vracíme.
Obec prodala část pozemku ,obdržela částku jednak za pozemek a jednak za sepsání smlouvy ,vklad na katastr a odhad. Chtěla bych se zeptat, jak postupovat při účtování částky ,která je právě za tyto administrativní úkony.}
Záleží jak to máte sjednáno ve smlouvě, zda tyto náklady jsou součástí prodejní ceny nebo se jedná o náhradu za tyto administrativní úkony. Pokud by se jednalo o náhradu použijte pol. 2324 a účet 649. Jestli jsou součástí prodejní ceny, tak pol. 3111 a účet 647.
Dobrý den,mám udělat rozpočtové opatření na prodej zametacího stroje.Bude zasedání DSO a chtějí si odsouhlasit príjem peněz za ten stroj.Zajímá mě,na jakou příjmovou položku to mám dát,dále jak účtovat poté prodej toho zametáku?
Děkuji za odpovědˇ.
Cena stroje bude asi 270tisíc.}
Předpokládám, že zametací stroj je majetkem DSO. Jedná se o klasický případ prodeje. Příjem z prodeje ostatního hmotného majetku se účtuje na pol. 3113.
Předpis prodeje stroje by byl zápisem 311 MD / 646 D, příjem peněz 231 MD + RS / 311 D a vyřazení majetku v ZC 553 MD / 082 D a 082 MD / 022 D v pořizovací ceně.
Účetní postupy k přecenění majetku určeného k prodeji řeší ČÚS 709. Nevím, jak velkou máte významnost pro přecenění majetku určenému k prodeji. Hladina významnosti pro nutnost účtovat o přecenění na reálnou hodnotu by měla být stanovena vnitřním předpisem.
U příjmů však rozpočtové opatření není povinné, ale je samozřejmě možné.
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda daňový subjekt se může rozhodnout vyloučit jakékoliv náklady jako daňově neúčinné na ř.40 daňového přiznání. Setkala jsem se s názorem finanční správy, že u těchto vyloučených nákladů
nemám nárok na odpočet DPH, jelikož jsou náklady, které se neuznávají za náklady vynaložené na dosažení a zajištění příjmů.
Já jsem v tomto názoru nenašla v zákonech oporu, vždyť zdaňuji daní z příjmu právnických osob jen ziskové činnosti. Ztrátovou činnost jako je např. provozování vodovodu nezdaňuji daní z příjmů PO, ale mám nárok (třeba i poměrem) na odpočet DPH u přijatých plnění.}
Tady striktně nesouhlasím - tento názor nemá jakýkoliv legislativní základ (a v některých případech je i věcně nesmyslný - například přesně v tom případě, který uvádíte).
Dobrý den, prosím jdu si pro radu. Potřebovala bych si ověřit účtování. V souvislosti s loňskou povodní jsme obdrželi od nadace Via nadační příspěvek ve výši Kč 184 130,00.
Ve smlouvě je, že je účelově vázán na úhradu nákladů spojených s pomocí lidem, kteří se dostali do těžké životní situace v důsledku přírodní katastrofy, a obnovu infrastruktury po povodni za účelem zajištění služeb pro občany. Starosta chce pořídit 3 velkoobjemové kontejnery na odpad (máme ověřeno, že můžeme příspěvek na toto použít). Mám prosím správně účtování? Příjem: MD 231 3722 2321, D 374, pořízení kontejnerů MD 558, (042) (dle PC), D 231 3722 5137 (6122), 028/088, 021/042 zařazení do majetku, vyúčtování 344/672, 374/344…
A pak máme ještě průtokovou dotaci pro zřízenou PO MŠ z OP JAK ve výši 266 425,59. Příjem: MD 231 4116, ÚZ 143533092 Kč 215 201,77, MD 231 4116, ÚZ 143133092 Kč 51 223,82, D 375, přeposlání MŠ: MD 375/DAL 231 3111 5336 ÚZ 143533092 Kč 215 201,77 a ÚZ 143133092 Kč 51 223,82…Náš podíl ve výši Kč 14 022,41-tady si nevím rady MD 373/231 3111 5331 + označím si ORG? Datum ukončení fyz. realizace projektu je 31.10.26, tudíž bych poté musela 373 zúčtovat, ale nevím na základě čeho….A ještě k tomu mám dotaz na propagaci. Kdy se má propagace realizovat? Když školce přijde rozhodnutí o dotaci nebo až jim přepošleme finance?}
V případě pořízení kontejnerů jako DDHM (do 40 tis. Kč) tak účtování máte správně. Ale jestliže kontejnery budete pořizovat jako DHM, tak se jedná o investiční dar. Při přijetí fin. prostředků se použije pol. 3121 a při vyúčtování použijete místo účtu 672 účet 403. Na karty majetku finanční dar zapíšete a od následujícího měsíce po zařazení spolu s odpisy začnete rozpouštět do výnosů. Neuvádíte cenu, DDHM může být jen do 40 tis. Kč za kus.
K průtokové dotace. Účtování máte v pořádku. Jenom malá poznámka, píšete ÚZ 143533092. ÚZ je 33092, 143 je nástroj a 5 zdroj.
Co se týká vašeho podílu. Nevím jak ho máte schválený. Právně by mělo být stanoveno, jakou formou financování poskytnete. Pokud by bylo nevratné, pro pokrytí vlastního podílu PO - neinvestiční projekt, souhlasím s tím, že to poskytnete jako neinvestiční příspěvek. Účtování zápisem 572 / 231 + RS 3111 5331. Org. si samozřejmě můžete dát, to záleží na vás a na potřebě označit konkrétní příspěvek. Doporučujeme, ale spíše sjednat si to jako příspěvek s vyúčtováním ve vazbě na skutečné náklady projektu, to by pak účetně znamenalo, že PO peníze poskytnete zápisem 373/231, PO přijme 231/374, na konci roku se účtují dohady vyčerpané části (obec 572/389, PO 388/672). Při vyúčtování byste účtovala předpis 389 (572)/349 a zúčtování zálohy 349/373. Konkrétní účetní postupy najdete i v dokumentu Finanční vztahy mezi zřizovatelem a PO.
Dobrý den, v loňském roce jsme začali s akcí nový výtah v ZŠ, na 042 mám k 31.12.24 105 000Kč (vyjádření hasičů, výběrové řízení,...). Na začátku roku se po konzultaci s auditory změnil účel a to jen na opravu (nebylo potřeba bourat a stavět nový výtah), pouze se vyměnily "střeva" výtahu a moje otázka zní jak se mám zbavit 105 000 na 042?? Děkuji}
Ověřovala jsem výši vašich aktiv k 31.12.2024 (na monitoru státní pokladny) s tím, že částka 105 tis. Kč není pro vás významná. Je to méně než 260 tis. Kč a zároveň méně, než 0,3 % vašich aktiv netto. Pro opravu tedy nepoužijeme účet 408, ale stejný nákladový účet, kterého se týká. Letošní zápis bude 511 MD/ 042 minus MD. RS nelze meziročně opravit, takže ta se neřeší.
Jen ještě mě napadlo: Pokud bylo evidentně chybně s investicí, tak ano, opravovalo by se přes 408, kdyby to bylo významné. Ale v případě volby mezi TZ a opravou jsou různé varianty, různé záměry, mohl by být názor auditorů brán jako "nová skutečnost" - např. že se nějaký parametr následně až vyjasnil, pak to není oprava, ale nová skutečnost, a nemuselo by se ani v případě významnosti opravovat na 408, dokonce by se nemuselo opravovat vůbec...
Dobrý den, naše město uzavřelo s PO smlouvu o zápůjčce (návratnou) určenou na nákup vybavení cukrárny, ve které provozuje PO vedlejší hospodářskou činnost.
PO provedla zaúčtování na BÚ/452 prosím o radu ohledně účtování, neměly by se poskytnuté finanční prostředky účtovat BÚ/348 a 348/672? PO skončila v této činnosti ztrátou právě ve výši zápůjčky.
Děkuji}
Pokud jste PO poskytli zápůjčku podle soukromého práva, měli byste jí evidovat na účtu 469, PO na účtu 459. Jako NFV se eviduje jen pokud je to schválená návratná finanční výpomoc v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb. Tedy PO má pravděpodobně jen špatně - nepřesně zvolený účet.
Zápůjčka je vratná, není to transfer, takže určitě ne účet 672 u PO a 572 u obce.
V případě, že někomu půjčíte za účelem zhodnocení, volí se účet 067.
Naše město bude vyhlašovat architektonickou soutěž o návrh revitalizace náměstí. Jedná se o veřejnou soutěž, která bude vyhlášena v souladu a s odkazem na příslušná ustanovení zákona 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, zákona 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů, v souladu se Soutěžním řádem České komory architektů a rovněž s odkazem na §§ 1772 - 1779 zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník (veřejná soutěž o nejvhodnější nabídku).
Do soutěže se mohou přihlásit fyzické osoby, OSVČ, právnické osoby.
Za 3 nejlepší návrhy budou vyplaceny ceny ve výši 150 tis. - 350 tis. Kč. Pro návrhy neoceněné, které přinesou dílčí podněty, je dále určena celková částka na odměny ve výši 100 tis. Kč
Chtěli bychom se zeptat:
1) na jakou položku máme rozpočtovat a zaúčtovat ceny a na jakou položku odměny za účast v soutěži?
2) jaké smlouvy je třeba uzavřít s jednotlivými subjekty účastnícími se soutěže? Jsou nutné dohody o provedení práce?
Ve Vašich dokumentech jsme našli několik starších dotazů a odpovědí (z roku 2018 a dříve, odkaz na informace od daňového poradce z roku 2013). Chtěli bychom poprosit o upřesnění či doplnění např. z pohledu již zmíněných uzavíraných smluv.
Děkujeme předem za odpověď.}
V náplni položky 5494 je uvedeno, že odměny z veřejných soutěží podle §2884 až 2889 občanského zákoníku patří na pol. 5021.
To platí pro odměny FO. Odměny PO a OSVČ patří na pol. 5169.
Kdyby bylo jasné, že se bude záměr realizovat, volí se kapitálová položka 6121.
Odměny i ceny jsou z hlediska RS totéž.
To určitě není nutné na dohody o provedení práce. Pokud se budou účastni podnikatelé (FO a právnické osoby), tak tam bude klasické dodání ve vztahu podnikatel (byť třeba i zahraniční) x obec. Pokud se zúčastní nepodnikající osoba v daném oboru - potom si myslím, že stejně se bude uzavírat nějaká autorská smlouva - tedy mimo zaměstnanecký vztah. Ona na tyto případy dohoda nedává právně smysl - ten zpracovatel neposlouchá pokyny zadavatele ... Ty dohody by přicházely v úvahu případně pro členy hodnotící komise ...
Dobrý den,
prosím Vás o radu ohledně zřízení parcelboxů firmy PPL.
1. smlouvou se máme dohodnout na tom, že firmě PPL stavebně připravíme prostor pro umístnění parcelboxů (včetně elektrické přípojky). Na základě zaslaného rozpočtu po zhotovení stavebních úprav jim máme fakturovat jednorázový příspěvek (max do výše 35.000 Kč bez DPH). Moje otázka zní - pokud budou stavební práce od firmy v režimu PDP, tak přefakturovat také v PDP? Pokud stavební práce nebudou v režimu PDP, tak PPL přefakturovat s DPH 21%? A ještě poprosím o kontrolu účtování - dodavatelská faktura MD 042, D 321, úhrada MD 321/ D 231 par. 2411 nebo 2419/pol. 6121, zařazení stavebně upraveného prostoru do DHM MD 021, D 042 ?
2. následně nám mají každý měsíc hradit nájemné za umístění boxů ve výši 500 Kč bez DPH a paušál za dodávku elektrické energie ve výši 500 Kč bez DPH. Mám fakturovat i s 21% DPH, i když jde o dlouhodobý pronájem? A opět poprosím o kontrolu účtování - vydaná faktura - nájem MD 311, D 603, paušál elektřina MD 311, D 602, úhrada MD 231 par. 2411 nebo 2419/pol. 2132 (nájem), pol. 2111 (elekřina), D 311
3. mohu si z přijatých faktur za elektrickou energii pro parcelbox nárokovat DPH?
Velice Vám děkuji za radu!}
1. U toho prvního bodu je diskutabilní, jaké plnění poskytujete PPL. Totiž Vy jim věcně nedodáváte stavební práce (to stále upravujete jako svůj prostor) - věcně je to fakticky platba v přímé souvislosti s nájmem (která Vám má uhradit prvotní výdaje, aby byl daný prostor pronajímatelný pro daný účel). Za těchto oklností bych asi uvažoval s následujícím nastavením:
- dodavatel x obec - režim PDP - dodávka stavebních prací a Vy odpočítáváte DPH
- obec x PPL - fakturace v sazbě 21 % (fakticky bych argumentoval, že je to věcně složka nájemného).
Účetní řešení: Odpa můžete zvolit 2411. Dále záleží, co se konkrétně provede. Jestli připravujete místo na veřejném prostranství s tím, že tam vznikají stavby typu zpevněná plocha pod boxem, přípojka, tak budete účtovat o pořízení jednotlivých staveb tak, jak uvádíte (jen do majetku zařadit odděleně podle typu stavby). Musíte jen přidat do účtování DPH.
2. U nájemného plátci k jeho ekonomické činnosti (což PPL splňuje) se můžete u dlouhodobého nájmu rozhodnout, že budete účtovat nájemné s DPH 21 %. Což dává smysl i ve vztahu k tomu, že chcete uplatnt ten odpočet DPH z provedených stavebních prací (viz bod 1). Tedy na Vašem místě jak vlastní nájem, tak i paušál na elektrickou energii fakturuji s DPH 21 % (a takto bych to dohodl ve smlouvě).
Účtování máte opět dobře, jen tedy zapojit ještě účet 343 ve vztahu k odvedenému DPH, pokud se rozhodnete postupovat, jak doporučujeme - odpočty na vstupu a odvod na výstupu (tzn. účty 602 a 603 D v ZD, 343 ve výši daně).
3. A na bod 2 navazuje bod 3 - daná elektrická energie tak bude sloužit ke zdaňované činnosti - tedy s plným odpočtem DPH.
Dobrý den,
město bude žádat o dotaci na opravu lesní cesty, kde město vykonává ekonomickou činnost-těžbu dřeva, kdy odvádíme DPH na FÚ (jsme plátci).
Pozemky jsou v katastru uvedeny "k plnění funkci lesa." Jedná se nám o tom, zda je možné odečítat DPH z přijatých faktur. Jiné osoby zde nehospodaří, město je jediným vlastníkem daných pozemků. Máme za to, že DPH bychom si uplatnit mohli, ale chceme se ujistit, zda je to dobře.
Děkujeme.}
Za nás souhlas - odpočet DPH by v tomto případě měl být (pokud se skutečně bavíme o lesní cestě - v praxi nám někdy vznikají problémy, že se to zároveň upravuje jako cyklotrasa, někdy se budují třeba i turistické přístřešky - no a to jsou aspekty, které potom nárok na plný odpočet silně zpochybňují).
Do budovy základní školy bude nainstalován přístupový systém v celkové hodnotě 1 012 344,08 Kč
1)dveřní jednotka – IP, 6x tlačítko, kamera, RFID, venkovní, napojení na VoIP ústřednu školy 3x á 40 706,82 Kč
2)dveřní jednotka – IP, 11x tlačítko, kamera, RFID, venkovní, napojení na VoIP ústřednu školy 2x á 47 722,40 Kč
3)odchodová IP čtečka (montáž na stěnu a turnikety) 13x á 16 806,90 Kč
4)externí USB čtečka pro administrátory systému (připojení k PC přes USB kabel) – ke konfiguraci čipů 2x á 1 730,30 Kč
5)softwarová licence přístupového systému (provoz min. 1000 uživatelů a sledování docházky pro 100 zaměstnanců a dodání 100 ks čipů) 1x á 50 820,00 Kč
6)stolní telefon VoIP – hlasová komunikace 10x á 1 821,05 Kč
7)stolní telefon VoIP – video komunikace 12x á 8 160,24 Kč
8)stolní telefon VoIP – video komunikace – rozšiřující jednotka tlačítek 2x á 3 325,08 Kč
9)elektromagnetický zámek dveří 5x á 2 323,20 Kč
10)přístupový turniket oboustranný 2x á 86 719,49 Kč
11)instalační materiál (materiál potřebný pro zapojení a zprovoznění systému) za 93 170,00 Kč
12)nastavení systému, zaškolení obsluhy za 121 000,00 Kč
Mohu všechny tyto položky, které se týkají přístupového systému, vzít do evidence majetku jako TZ budovy? Nebo by bylo vhodné některé položky zařadit do majetku zvlášť dle jejich ocenění, např. ty stolní telefony nebo externí USB čtečka jako JDDHM, DDHM. Děkuji za odpověď.}
Můžete to celé zaúčtovat do ceny TZ, mám k tomu jen drobné poznámky:
- SW může být vyhodnocen jako technologický SW do ceny zařízení. Pokud má ale další přidané fuknce typu evidence docházky, neplní tedy jen prvotní funkci zabezpečení, pak může být vyhodnocen i jako samostatný SW.
- přístupové čipy pro zaměstnance - lze je vyčlenit jako materiál - mohou být deaktivovány, přikoupeny další...
- zaškolení obsluhy je provozní náklad, ale nevím, nakolik jej budete schopni oddělit od toho nastavení systému (to už související náklad je)
Dobrý den, naše obec bezúplatně nabyla od jiné obce pro naše dobrovolné hasiče vozidlo (cisternovou stříkačku), které již má nulovou hodnotu-pořiz.cena 652.387Kč mínus oprávky 652.387Kč=0), ale bude se ještě používat (dát do životnosti třeba ještě 5 let). Jak zařadit do majetku, pouze zápisem 022/082? Spr.poplatek za přeregistraci vozidla 800,- Kč dát pouze jako náklad? Nebo máme nechat vozidlo ocenit a v té hodnotě zařadit do majetku?}
U vozidla souhlas, převzetí bude zápisem 022 MD/ 082 D v PC 652 387 Kč a odepisovat již nemůžete, když je plně dooprávkované. Nevím, jestli vám program umožní nastavit životnost, když je doodepsané, nemusíte jí zadávat, slouží pro výpočet odpisů.
Převzali jste ho bezúplatně od obce, která je jako vy tzv. jiná vybraná účetní jednotka. V takovém případě přebíráte od nich jejich pořizovací cenu a oprávky, tzn. nepotřebujete určovat cenu vozidla jiným způsobem.
Správní poplatek účtujte jako provozní náklad, účet 538, pol. 5365 (platíte dopravnímu odboru městského úřadu).
Dobrý den, máme kulturní dům a vedle něho umístěnou restauraci, kterou pronajímáme. Teď se chystáme na přístavbu nad kulturním domem a restaurací. Ta přístavba bude znamenat zvětšení prostor pro zázemí kulturního domu, vlastně to s restaurací, kde uplatňujeme plný odpočet DPH nesouvisí.
Hrubým odhadem 80% přístavby je o tom, že na místě, kde byla jen plochá střecha budou teď prostory, které budou sloužit jako skladovací prostory. A asi 20% je změna z původních sklad. prostor na rozšíření zázemí kulturního domu - bude to otevřený balkon se stoly a židlemi, z něhož bude vidět na pódium a rozšíří se kapacita sálu.
Původní skladovací prostory pronajímáme spolkům - dlouhodobý pronájem osvobozený od DPH. Což by pokračovalo a využila by i obec nebo by bylo nabídnuto dalším zájmovým spolkům. I když to může být rozšíření šaten nebo zázemí pro vystupující, to není zatím jisté.
Ale těmi 20% zvětšíme kapacitu sálu, který pronajímáme krátkodobě s 21% sazbou a uplatňujeme si kráceně DPH na vstupu.
Předběžně náklady od projektanta vyčísleny kvůli dotaci o kterou žádáme na 13 mil. Kč.
Prosím o radu jak a jestli uplatňovat odpočet DPH při tomto rozšíření?}
Musíme vyjít z předpokládaného využití té přístavby - uvádíte, že by to sloužilo potenciálně k následujícímu:
a) plnění osvobozené od DPH - dlouhodobé pronájmy spolkům, potenciálně i využítí sálu pro vlasntí kulturní akce
b) plnění zdaňovaná - krátkodobé pronájmy sálu
Pokud by to bylo pouze o tomto využití, byl by potenciálně nárok na odpočet DPH koeficientem podle §76.
Jenže se trochu bojím, že tady může být i následující:
- využití pro obec v aktivitách vůbec nesouvisejících s ekonomickou činností (nějaké obecné skladovací prostory - což ostatně zmiňujete)
- a trochu bych i očekával využití sálu zdarma na některé akce (ale to je odhad... - fakt to nevím)
Pokud by tam byly ještě tyto akce zdarma, tak by to bylo ještě k prvotnímu pokrácení poměrem (zohledňujícím toto využití mimo ekonomickou činnost - například odhadne se, že je to 20 % pro tyto účely) a zbytek (v mém příkladu 80 %) by se potom krátil koeficient.
Takže za mne je nyní nejdůležitější, zda se tam identifikuje to využití zdarma či nikoliv.
Doplnění - pokud byste chtěli řešit konkrétní situace, tak prosíme o zadání zakázku, p. Nejezchleb se prý na ni těší :o)
Obec podepsala směnnou smlouvu s Lesy ČR , s.p. , kdy Lesy prodávají pozemky v hodnotě 1.794.912,- Kč a Obec v hodnotě 1.218.930,- Kč a smlouva je s doplatkem pro obec 575.982,- Kč - toto jsme zaplatili 12.2.2025, a právní účinky jsou k 18.2.2025. Po té následně přišla faktura od Lesů - potřebovala bych všechno účtování ohledně směnné smlouvy , faktury a vyřazení pozemků .}
Hovoříte o směnné smlouvě, ale zároveň o prodeji. Jen že pokud je směnná smlouva, má se v ní hovořit o směně, nikoliv o prodeji. Neměla by ve smlouvě ani figurovat např. kupní cena, ale hodnota směňovaných pozemků. To berte spíše jako laický právní názor.
Nejprve jste zaplatili doplatek - před podáním návrhu na vklad (právní účinky nastávají zpětně). Doplatek se má proto účtovat jako záloha 052 MD/ 231 D, RS odpa účelu pozemku nebo 3639, pol. 3111.
K datu podání návrhu na vklad 18.2.2025 zaúčtujete tyto zápisy:
311 MD/ 647 D 1 218 930 Kč hodnota nabývaného pozemku snížená o doplatek
042 MD/ 321 D 1 794 912 Kč hodnota nabývaného pozemku
321 MD/ 311 D 1 218 930 Kč zápočet
321 MD/ 052 D 575 982 Kč zápočet zálohy
554 MD/ 031 D vyřazení vašeho pozemku v účetní ceně
031 MD/ 042 D zařazení nabytého pozemku v ceně 1 794 912 Kč plus případné související výdaje (u směny se ty společné účtují jednou polovinou do nákladů, do ceny majetku druhá polovina, ale jen v případě, že jsou ceny směňovaných pozemků uvedeny ve smlouvě).
Fakturu od lesů přiložte k výše uvedenému účtování - měla by jen potvrzovat plnění a vyúčtování zálohy, tzn. správně by měla být vystavena s plněním 18.2.2025.
V odpovědi neřeším DPH - jste plátci, ale nezmiňujete se, tak jen pro jistotu upozorňuju, že pokud vámi pozbývaný pozemek podléhá DPH, měli byste to v účtování zohlednit.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková