Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
V roce 2024 nám pojišťovna zaslala peníze za pojistnou událost - havárie kanalizace u ZŠ. Nyní v roce 2025 na základě svého šetření požaduje většinu částky pojistného plnění vrátit zpět. Potřebuji prosím poradit, jak mám tento náš výdaj pojišťovně(vrácení peněz) zaúčtovat, na jaké položky? Děkuji za odpověď}
Volila bych náhradu výnosů minulých let, tzn. účet 549 s pol. 5909, odpa 2321.
Dobrý den,
obec kupuje od ZD pozemky. Mám 2 dotazy:
1) Obec kupuje dva pozemky 81/1 a 81/2, které jsou v LV v pozemcích označeni pouze jako stavební (není zde uvedeno, že součástí je stavba) a následně v LV v sekci stavby je napsáno, že je zde zemědělská stavba, na pozemku p.č. st. 81/1, st. 81/2.
Mám se k takto zapsaným pozemkům chovat stejně, jako k pozemkům, jejichž součástí je stavba? Tzn. zařadit oba pozemky a pak ještě zvlášť budovu?
2) Dále nakupujeme dle LV p.č. st. 82/1 jejíž součástí je stavba. Zde tedy předpokládám zařadit tedy pozemek zvlášť a ocenit nemovitost, kterou zařadím do majetku také. Jenže problém je, že fyzicky už tam ta nemovitost není. Byla to rozpadlá kolna, která ještě shořela, takže je tam pláň. Každopádně prozatím charakter pozemku měnit nechceme (chceme, aby tato parcela nadále zůstala jako stavební jejíž součástí je stavba). Musím v tomto případě nějakou stavbu zařazovat? Nebo ji zařadit s nulovou hodnotou??
Děkuji}
1. Pokud je na pozemcích stavba, měla by se účetně pořídit odděleně od pozemků na účet 021, to máte pravdu. Lépe je to možná vidět na www.cuzk.cz, stavba je právně součástí pozemku, ale bude tam stejně jako na LV, jen přímo u pozemku, vidět, že na daných pozemcích je např. stavba bez čp. - uvidíte tam i zákres dané stavby.
Kupní cenu je potřeba rozvrhnout mezi oba pozemky a stavbu, jestli nemáte rozděleno v kupní smlouvě, nejlépe tento údaj doplnit dodatkem ke smlouvě nebo alespoň např. na předávacím protokolu (ať nemusíte rozvrh tvořit bez podkladu).
Nevím, jak to přesně myslíte, pravděpodobně je to ale jen nepřesně zapsané v KN - jestli není v poznámce, že je pozemek zastavěný. Jak píšu, ověřit si to můžete i na www.cuzk.cz, že na pozemku je stavba, ta by se měla vlastnicky převést spolu s pozemkem.
2. Zde moc nevím, co poradit. Obě asi víme, že věcně správně je zde pořídit jen pozemek, bez ohledu na formální stav v katastru. To by se mělo následně napravit na skutečnost. Já bych nezařazovala stavbu, která fyzicky neexistuje, jediné, co můžete, je zatím počkat s tím výmazem z KN, pokud to z nějakých důvodů potřebujete, ale oficiální rada to ode mě není :)
Dobrý den, prosím na jaký paragraf a položku nejlépe zaúčtovat poskytnutý finanční dar spolku mažoretek, mysliveckému spolku a dětskému onkologickému ústavu? Mockrát děkuji za odpověď.}
Paragraf volíme podle účelu daru, položku podle právní formy.
Spolek mažoretek a myslivců - jestli jsou právní formou zapsaný spolek, volte pol. 5222 (asi to bude neinvestiční dar, pro investiční je určena pol. 6322), odpa lze pro obojí zvolit 3429.
Dětský onkologický ústav - odpa 3900, položka 5221 (pro neinvestiční dar), kdyby byly právní formou ústav, ale nenašla jsem je přesně pod tímto názvem, tak zde právní formu ještě prověřte.
Pokud je to dar bez vyúčtování, poskytnutí je zápisem 572/231.
Obec eviduje vyřazené pohledávky z let 2003-2016 v částce 99 152,- Kč, které nebudou nikdy uhrazeny. Evidujeme je v podrozvaze na účtu 905. Při přezkumu nám bylo řečeno, abychom je odúčtovali - zápisem 999/905. Je tento postup správný a musí se tato operace řešit zápisem z obecního zastupitelstva? Děkuji.}
Musíme zde vzít v úvahu náplň účtu 905:
"obsahuje práva na peněžité plnění v případě, že již zanikl nárok účetní jednotky na vymáhání plnění, ale je zde předpoklad, že dlužník svoji povinnost zcela nebo zčásti splní, nebo je zde předpoklad, že bude plněno jinou osobou; dále obsahuje pohledávky, které účetní jednotka již nevykazuje v rozvaze, ale z jiných právních předpisů nebo z potřeb účetní jednotky vyplývá potřeba jejich sledování,"
Obecně vyřazujeme dle ČÚS 706 pohledávku z podrozvahy v okamžiku jejího zániku, nebo pokud odpadly důvody pro vykazování s ohledem na obsahovou náplň účtu 905.
V každém případě je vhodné mít ve směrnici upraveno, po jak dlouhé době pohledávky vyřazujete z podrozvahy. Do směrnice se většinou udává evidence ca 3 roky. Samotné účetní vyřazení s ohledem na vnitřní předpisy se schvalovat nemusí. Stejně tak se nemusí schvalovat, když odúčtujete pohledávku zaniklou.
Případy, které popisujete - tam souhlasím s tím, že pohledávky odúčtujete, jak uvádíte - možná jsou i promlčené, právně zaniklé, pokud je aktivně nevymáháte a víte, že jsou již nevymahatelné, tak je to naprosto v pořádku. Schvalovat se to nemusí, jen je vhodné mít postup ošetřen vnitřním předpisem (dle ČÚS 706 máte mít ve směrnici např. i uvedeno, kdy pohledávku považujete za nedobytnou).
Město prodává pozemky obálkovou metodou a od každého zájemce vybírá 50. 000 Kč, které zájemci posílají na depozitní účet. Vybranému žadateli těch 50 tis. Kč vstupuje do pořizovací ceny pozemku, ostatním se vracejí. Teď se nám stalo, že jeden žadatel dal dvě nabídky a za každou zaplatil. Vyhrál s oběma nabídkami a tak jednu odmítl. Ve smlouvě bylo, že pokud žadatel odmítne, těch 50 tis. Kč zůstává Městu. Jak je zaúčtovat?}
Propadlou jistotu zaúčtujte 378 MD/ 649 D. K tomu je ještě potřeba zaúčtovat převod z depozitního účtu na účet města:
262 MD/ 245 D depozitní účet
231 MD/ 262 D příjem na BÚ, RS odpa pozemků, např. 3639, pol. např. 2329.
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak postupovat při zařazování stavby parkoviště do užívání. V roce 2024 byla dokončena stavba parkoviště, k 31.12.24 ji stále vedeme na účtu 042, protože čekáme na kolaudaci. Kontrola nám napadla, že jsme měli parkoviště zařadit již v roce 2024, vzhledem k tomu, že je stavba dokončena a "způsobilá k užívání" - tím že tam parkují auta, a proto nemusíme čekat na kolaudační rozhodnutí. Probírala jsem se ve starších dotazech, ale nenašla jsem zde úplné potvrzení našeho postupu, tj zařadit stavbu až po získání kolaudačního rozhodnutí.
Děkuji za odpověď.}
Cituji vám k tomu § 14 odst. 12 vyhlášky č. 410/2009 Sb.:
"Dlouhodobým hmotným majetkem se stávají pořizované věci okamžikem uvedení do stavu způsobilého k užívání, kterým se rozumí zejména dokončení věci a splnění technických funkcí a povinností stanovených jinými právními předpisy23) pro užívání (způsobilost k provozu). Obdobně se postupuje v případě technického zhodnocení. Toto ustanovení se nepoužije v případě drobného dlouhodobého hmotného majetku."
Postupujete tedy správně. Pokud nemáte souhlas s užíváním ze strany stavebního úřadu (např. i předběžný), nemělo by dle předpisů být zařazeno do majetku.
Jsou k tomu i různé výklady, např. interpretace NUR:
https://nur.cz/wp-content/uploads/2020/10/I-33_updated.pdf
Pouze v případě, kdy stavbu můžete užívat i bez souhlasu, se zařazuje k datu dokončení (způsobilosti k užívání).
Tady ale platí stavební zákon:
"§ 230
(1) Stavbu, která vyžaduje povolení, lze užívat jen na základě kolaudačního rozhodnutí a jen k účelu vymezenému v tomto rozhodnutí."
Nejsem právník, ale správně by asi tedy parkoviště nemělo být užíváno, když ještě není zkoulaudované a nemělo by dojít ani k zařazení do majetku.
Nevím, jestli v tom nejsou ještě jiné okolnosti - v praxi lze provést dílčí kolaudaci a využívat pak zkolaudovanou část, nebo lze udělit předběžný souhlas s užíváním.
Dobrý den, na účtu 641 máme k 31.12.2024 vykázáno cca 3,2 mil. Kč. Důvodem takto vysoké částky je předpis smluvních pokut dodavatelům za pozdě dodané dílo, případně nedodané dílo. Dočetla jsem se, že k dani z příjmu se přiznávají pouze zaplacené smluvní pokuty a úroky z prodlení. Pokud uhradí až v roce 2025 jak případně dostanu zaplacené úroky do DP (v roce 2025 již nebudou na účtu 641)? Příjmy z pojistných plnění na účtu 649 jsou také předmětem daně? K nim mohu uplatnit náklady za opravy provedené v daném roce? Děkuji.}
Pokud se týká výnosových smluvních sankcí, tak skutečně ke zdanění se dávají až zaplacené. Vyplývá to z ustanovení §23 odst. 3 písm. b) bod 1, podle kterého se daňový základ snižuje o:
1. rozdíl, o který smluvní pokuty a úroky z prodlení, poplatky z prodlení, penále a jiné sankce ze závazkových vztahů zúčtované ve prospěch výnosů podle zvláštního právního předpisu20) u poplatníka, který vede účetnictví, převyšují přijaté částky v tomto zdaňovacím období. Do tohoto rozdílu nelze zahrnout částky pohledávek z těchto sankcí, které zanikly v průběhu nebo k poslednímu dni zdaňovacího období.
Tedy vylučuji nezaplacené sankce zaúčtované na 641. K tomu je ř. 111 přiznání. Tedy to by u Vás byla situace roku 2024.
Pokud by k zaplacení došlo v roce 2025, pak by mělo dojít zase ke zvýšení základu daně - viz §23 odst. 3 písm. a) bod 6 Zákona o dani z příjmů. To uděláte tak, že tyto inkasované sankce, které byly výnosem minulých let, dáte na ř. 30 přiznání a tím zvýšíte základ daně.
Příjmy z pojistných plnění na účtu jsou předmětem DPPO. Souhlasíme s tím, že jako přiřaditelný výdaj k nim lze využít náklady na příslušné opravy majetku.
Dobrý den, obracím se na vás s dotazem ohledně prodeje pozemku. Obec prodává 2 menší pozemky v celkové výměře 149m2 fyzické osobě. Tyto pozemky byly geometrickým plánem odděleny z původních parcel už v minulém roce. Účetní cena těchto pozemků je celkem 1 013,20 Kč. Nyní se řeší jejich prodej a vyřazení. Prodejní cenu stanovilo zastupitelstvo – 100Kč/m2. V kupní smlouvě je tedy uvedena cena 14 900 Kč za pozemky a zvlášť částka za náklady spojené s prodejem 10 799 Kč (geometrické služby, rozdělení pozemku atd.). Celkem tedy 25 699 Kč. Kupní smlouva byla podepsána 14.4.2025. Úhrada byla provedena 15.4.2025. Návrh na vklad teprve proběhne (provede kupující sám, na své náklady).
Jde mi o to, jakým způsobem účtovat - zda započítávat náklady spojené s prodejem jako součást kupní ceny nebo je účtovat zvlášť. Mám připraveny dvě varianty. Můžete mi říci, která je správně a případně zda jsou u druhé varianty správně i částky? Z pohledu DPH to neřešíme, zatím jsme neplátci. Děkuji.
1) náklady spojené s prodejem jako součást kupní ceny
- ke dni podpisu smlouvy: MD 311 / 647 D částka 25 699 Kč
- ke dni úhrady: MD 231 / 324 D částka 25 699 Kč
- ke dni návrhu na vklad do KN: MD 324 / 311 D částka 25 699 Kč
- vyřazení – kde dni návrhu na vklad do KN: MD 554 / 031 D částka 1.013,20 Kč
2) náklady spojené s prodejem účtovány zvlášť
- ke dni podpisu smlouvy:
MD 311 / 647 D částka 14 900 Kč
MD 311 / 649 D částka 10 799 Kč
- ke dni úhrady:
MD 231 / 324 D částka 14 900 Kč par. 3639 pol. 3111
MD 231 / 311 D částka 10 799 Kč bez par. pol. 2324
- ke dni návrhu na vklad do KN: MD 324 / 311 D částka 14 900 Kč
- vyřazení – kde dni návrhu na vklad do KN: MD 554 / 031 D částka 1.013,20 Kč}
Účetní zápisy máte dobře, jen je potřeba předpis prodeje 311/647 účtovat k datu podání návrhu na vklad, to je u věcí zapisovaných do KN okamžikem uskutečnění účetního případu.
K datu podpisu smlouvy nebudete účtovat nic (není zde potřeba ani podrozvaha z důvodu nevýznamnosti). Příjem zálohy 231/324, jak máte. Výnosy spojené s prodejem účtujte jako součást výnosů, tzn. první varianta, je to jednodušší a možný postup. Celá částka půjde tedy i na pol. 3111.
K datu podání návrhu na vklad zaúčtujete 311/647 v kupní ceně + náhrada od kupujícího, 324/311 v té samé výši a 554/031 v účetní ceně.
Obec prodává pozemek vedený jako ostatní plocha. V minulých letech byla část tohoto pozemku propachtovaná nynějšímu kupujícímu, kde hradil obci roční nájemné. A já nevím zda tento pozemek prodat s DPH či nikoliv, když se nejedná o stavební pozemek.}
Děkuji moc za doplnění a zaslání souvisejících podkladů:
a) je pro mne důležité, že pozemek je pronajatý - nejsem schopen tedy argumentovat, že pozemek nemá být v obchodním majetku. Při tomto prodei podle mého názoru musíte jednat jako osoba povinná k dani - tedy musíme provést testování podle §56
b) z hlediska DPH je důležité, že je to pozemek, který není ve funkčním celku se stavbou - tedy provádí se test na to, zda je stavební. Aby byl stavební, tak důležitým aspektem je, zda tam má být umístěna stavba. Jak by vyplývalo z předložené dokumentace, tak umístění určitého typu stavby není bráněno. Důležitá je v tomto ohledu žádost zájemce o koupi (respektive u obou žádostí). V obou případech žádá, aby zde umístil stavby (byť nevelké v podobě jakéhosi skladu + sítě...). Optikou těchto žádotí bychom skutečně měli dojít k tomu, že pro účely DPH se v tomto případě jedná o pozemek stavební z pohledu DPH a měl by být zatížen daní 21 % (pokud vyjdu z toho, jak nyní rozhodovali soudy v ČR) - neboť právě tyto žádosti dokumentují jeho záměr umístění stavby.
Jestli budete nějakým způsobem případně podmiňovat budoucí využití - to je na Vás. Samozřejmě můžete si tam dát třeba podmínku, že tam nepostaví nic iného, než o co žádal a pokud by došlo k porušení, že máte právo odstoupit od smlouvy + dát mu nějakou sankci. To je skutečně na Vás - prostě je to obchod dvou smluvních stran.
Trochu bych očekával, že Vás bude tlačit k tomu, že znalecký posudek je na cenu 142 000 Kč a Vy dáváte do návrhu smlouvy cenu navýšenou o daň (tedy, že znalec určil cenu již včetně daně). Na to lze jen říci - je to o dohodě dvou stran. Kdykoliv máte právo říci, že jste ochotni jen prodat za určitou cenu .... To, že je zájemce o koupi zastupitelem ho samozřejmě nevylučuje z možnosti pozemek koupit - samozřejmě by o to víc mělo být dbáno o to, aby se nešlo pod cenu, která je obvyklá (zde asi reprezentována znaleckým posudkem).
RM schválila nájemci areálu kempu provedení rekonstrukce (technického zhodnocení-oprava střechy, vzduchotechniky, oprava elektr. rozvaděčů, oprava soc. zařízení) a pořízení vybavení - lednice, postele, stoly, lavice. Po každé etapě provedení rekonstrukce je nájemce povinen předložit kopie faktur, doklad o kolaudaci a fotodokumentaci a doklady o zaplacení. Při předání techn. zhodnocení bude sepsán protokol, na základě kterého dojde u pronajímatele k navýšení hodnoty pronajímaného majetku. Částka za provedené a schválené techn. zhodnocení bude započítána pronajímatelem na smluvní nájemné, či na úhradu nájemného upraveného o inflační doložku. Nájemce je plátcem DPH, každý rok je nájemci vystavován splátkový kalendář s DPH. Od 1.1.2025 činí nájemné (základ daně) 127416 Kč + daň 26757,36 Kč, celkem k úhradě = 154173,36 Kč/měsíc. Dotaz: jak se bude účtovat? Zápočet se provede dle doložených dokladů ve výši základu daně bez DPH (nájemce uplatní odpočet daně) oproti holému nájemnému také bez DPH nebo včetně DPH? Může si nájemce uplatnit odpočet nájemného dle splátkového kalendáře vystaveného pronajímatelem i když bude proveden zápočet? Omlouvám se za tento dotaz, nejsem účetní a momentálně se nemám s kým poradit, nevím, jak správně postupovat. Děkuji za odpověď.}
Pokud správně chápu, je domluveno, že jednotlivé náklady budou přeúčtovány na Město (které si zvýší o přeúčtované položky hodnotu majetku). Například tedy v případě pořízení movitých věcí (lednice, postele, stoly ...) to bude znamenat, že nájemce dané věci přeprodá (tedy převede do vlastnictví Města)? Ptám se na to z důvodu, abychom si vyjasnili právní pozici a také realizaci zdanitelných plnění.
Pokud platí výše uvedené, tak se mi to jeví následovně:
a) Nájemce odprodává nakoupené vybavení - tedy vystavuje daňový doklad na odprodej jednotlivých věcí - Město si je účtuje k sobě, uplatňuje odpočet daně a eviduje závazek včetně DPH
b) Nájemce vypořádává provedené technické zhodnocení na nemovitosti - opět vystavuje daňový doklad - zde opět s DPH 21 % - Město si zase uplatňuje odpočet DPH a závazek je včetně daně.
Tedy na základě operací a) a b) Město eviduje ve svém závazku částky včetně daně.
Město dále účtuje nájemné - klidně je možné vystavit i splátkový kalendář, protože u něj není podmínka jeho zaplacení (aby byl platný ve vztahu k DPH -tedy nájemce si na jeho základě může uplatnit odpočet DPH) - na základě něj jsou zachycovány pohledávky z nájemného včetně DPH a započítává se pohledávka a závazek (obě položky včetně DPH).
Dobrý den,
v roce 2022 jsme vypravili pohřeb a v roce 2024 jsme od MMR obdrželi náhradu za vypravený pohřeb. V letošním roce se objevil pozůstalý a uhradil náklady na pohřeb. Nyní tedy budeme vracet MMR získanou náhradu. Prosím o pomoc jak tuto vratku zaúčtovat vč. rozpočtové skladby? Děkuji}
Dobrý den, raději jsme si RS ověřili na MF a máme tuto odpověď:
"Spíše než nettovat příjmovou položku od dědice, je podle mého názoru lepší vrátit transfer, který účetní jednotka nemůže použít, tedy vratka transferu, což je 5364, nikoliv pouze FV. A samozřejmě příslušný paragraf."
Účetně bych volila náhradu výnosu minulých let - resp.jako obecný náklad, byl 1x výdaj, 2x příjem (druhý příjem by měl jít do výnosů, výdaj první byl přímo na pohledávku, náhrada Z MMR proti pohledávce) a 1x se příjem vrací, tzn. účet 549.
Pozn. Protože odpověď máme z MF, tak dotaz nepočítáme :o)
Dobrý den, obec obdržela na základě darovací smlouvy 5 stříbrných mincí v celkové hodnotě cca 5tis. Kč od Invest Group s účelem podpory vítání občánků. Jak o tomto přijatém daru účtovat?}
Jestli mince budete následně darovat občanům při vítání občanků, zaúčtujte je 139/649, dar občanům 543/139.
Pokud účtujete zásoby způsobem B, můžete mince rovnou proúčtovat 543/649.
Pouze v případě, že by mince zůstaly obci, bychom uvažovali s majetkovou evidencí, zde vzhledem k jednotkové hodnotě (kterou lze odhaduji považovat za RPC) případně jen 902/999 (s ohledem na vaší majetkovou směrnici).
Na koupališti jsme rozšiřovali elektrické vedení - sestavení a montáž zásuvkového pilíře pro karavany, faktura je v hodnotě 30 656,-Kč. Mám to zaúčtovat jako službu a nebo na majetek 021?}
Jedná se o pořízení majetku. Lze to účtovat jako podlimitní TZ současné elektrické přípojky (účet 549, pol. 5123).
Případně i jako samostatnou stavbu v logice nové přípojky, záleží, jak máte nyní majetkově elektrické vedení evidováno, aby bylo jednotné, přehledné.
Dobrý den, obec pořídila malotraktor k údržbě veřejné zeleně v době, kdy ještě nebyla plátcem DPH. Nyní jej prodáváme mimo DPH fyzické osobě ze Slovenska. Souhrnné hlášení nemusíme vyplňovat? Jakou záznamovou jednotku přiřadit k účtu 646?}
V tomto případě bych se snažil argumentovat, že prodáváte věc, která nebyla v obchodním majetku - nesloužila ani k ekonomické činnosti a tudíž při jejím prodeji nejednáte jako osoba povinná k dani. Tedy za sebe bych to řešil mimo předmět DPH. Tím pádem by se toto nevyplňovalo do daňového přiznání a nepodávalo by se ani souhrnné hlášení.
Se záznamovou jednotkou poradit neumím - to je o nastavení jednotlivých programů - prostě bych dával, že to není předmětem daně.
prosím poradila byste, zda rozpočet obce Újezd je schodkový nebo vyrovnaný ?
Obec Újezd sestavila rozpočet na rok 2025.
Celkové příjmy ve výši 61.205.334,51
Celkové výdaje 61.205.334,51
Celkem třídy 1 – 4: 42.260.248,84
Celkem třídy 5-6: 54.245.334,51 Kč.
Zapojili jsme v třídě 8:
- položku 8115 ve výši 18.940.085,67 Kč
- položku 8118 uhrazené splátky půjč. prostředků ve výši 6.955.000,- Kč a 5.000,- Kč termínovaný vklad
Jak máme popsat rozpočet obce Újezd – jedná se v tomto případě o rozpočet schodkový, protože jsme zapojili finanční prostředky pol. 8115 ve výši zůstatku k 31.12.předchozího roku.}
Příjmy jsou třída 1-4, výdaje 5 a 6. Porovnáme hodnoty, výdaje vyšší = rozpočet SCHODKOVÝ
Saldo příjmů a výdajů je s minusem, tj. financování s plusem. U Vás saldo -11.985 tis. Kč
Rozpočet vyrovnáváme kladným financováním a záporným financováním.
Financování kladné - zapojení úspor na + 8115 (max. do výše zůstatků na účtech rozpočtových a oddělené pokladny, zapojení zůstatku na 236 lze jen v případě, že potřebujete dofinancovat výdaje z účelových fondů).
Zapojení TV, který se vrací by bylo na položce 8117 (opravdu jen 5 tis. Kč, nebo 5 mio?)- tam mi to početně nějak nevyšlo ani v jedné částce. Pokud máte TV, který příští rok zapojíte do rozpočtu, nebudete v něm chtít pokračovat tak dáte kladné financování + položka 8117, o to méně můžete dát na 8115 zapojení úspor.
Splátky půjček se rozpočtují na záporném financování na položce 8114 krátkodobé půjčky, 8124 splátky dlouhodobých půjček.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková