Obec účtuje - Vše o účetnictví obcí

Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

Dotazy

Hledanému výrazu zveřejnění odpovídá celkem 228 dotazů:

  • Registr plátců DPH – nezveřejněný účet
    04. 04. 2025

    Dobrý den, jsme plátci DPH. S dodavatelem máme uzavřenou kupní smlouvu na dodání a montáž oken, stavební práce jsou hotové a dodavatel vystavil fakturu. Tento dodavatel je v registru plátců DPH spolehlivým plátcem, ale nemá registrovaný účet. Upozornila jsem dodavatele, že pokud bychom zaplatili na účet, který není zveřejněný správcem daně, stáváme se ručitelem za nezaplacenou DPH. Dodavatel odpověděl, že „požadavek na zveřejněný účet dosud nemusel řešit a na finančním úřadě dodavateli sdělili, že zveřejnění je nepovinné a oni to nevyžadují“. Ověřila jsem si tuto informaci na FÚ: opravdu mně bylo sděleno, že registrace je nepovinná, ale že FÚ má interní registr, kde účet tento dodavatel má uvedený, zároveň není nespolehlivý plátce, daň hradí, takže mohu zaplatit … Prosím o vysvětlení, zda-li může nastat situace, že dodavatel je spolehlivý plátce, účet není registrovaný a my jako odběratel ručíme na DPH …. můžeme se v tomto případě dostat do pozice ručitele za nezaplacenou DPH?
    Děkuji Vám za odpověď.}

    Když se registrujete k daním, uvádíte bankovní spojení - to má samozřejmě finanční správa ve své interní evidenci. Když dáváte registraci k DPH, tak kromě toho ještě uvádíte, který (nebo které) z účtů hlásíte ke zveřejnění. To samozřejmě není povinností - klidně můžete i zvolit, že žádný účet není ke zveřejnění. Nicméně pokud plátce v pozici osoby povinné k dani zaplatí na jiný než zveřejněný účet a je to plnění, u kterého má daň odvádět dodavatel, stává se příjemce ručitelem za odvod příslušné daně (od roku 2025 bez ohledu na výši částky, která je hrazena).

    nicméně má to limit - je to pro situace, kdy jako příjemce jednáte jako osoba povinná k dani. 

    Vy uvádíte, že to jsou práce v podobě dodání a montáže oken - tedy prací, u kterých by v případě, že je to v rámci Vašich ekonomických činností, měl být uplatněn režim PDP. Tak to ale není - tedy asi jste mu sdělili, že to je k aktivitám, které nejsou předmětem daně a nejednáte jako osoba povinná k dani. Potom ale nemůžete ani být ručitelem za daň - viz §109 odst. 1 - hned úvodní věta. Možná to je ten důvod, proč u takovét stavební firmy (pokud dělá jen tyto zakázky) dosud nikdo neřešil, že nemají zveřejněný účet. Vy byste se také neměli bát mu zaplatit (pokud je správně, že to nejsou práce v PDP díky tomu, že nesplňujete podmínku §92a odst. 2)

  • Darovací smlouva
    28. 01. 2025

    Dobrý den, naše obec byla loni v září postižena povodní. Zastupitelstvo obce schválilo jedné domácnosti poskytnutí daru z vlastního rozpočtu ve výši 100 tis. Kč na odstraňování škod a obnovu nemovitosti. Dále jsme obdrželi od SFŽP dotaci na poskytnutí finanční podpory "Pomoc domácnostem" pro dvě domácnosti (jedna obdržela 20 tis. Kč, druhá 60 tis. Kč). Na poskytnutí těchto podpor byly rovněž uzavřeny darovací smlouvy s vymezením účelu použití na krytí výdajů v souvislosti s odstraňováním povodňových škod. Je třeba smlouvy nad 50 tis. Kč zveřejňovat podobně jako veřejnoprávní smlouvy (jsme jedničková obec). Děkuji}

    Není nikde stanoveno, že byste měli s občany uzavírat veřejnoprávní smlouvu o poskytnutí dotace. 

    Podrobnější informace naleznete v textu výzvy:

    https://www.narodniprogramzp.cz/dokumenty/detail/?id=4190

    Pravidla si stanovujete sami jako obec. Co jsem hledala, tak někdo to vyplácí jen na základě žádosti a čestného prohlášení. Když máte darovací smlouvu, nikoliv veřejnoprávní smlouvu o poskytnutí dotace, nevztahují se na to povinnosti zveřejnění uvedené v zákoně č. 250/2000 Sb. Registr smluv se na vás nevztahuje obecně. 

  • Mail - Veřejná sbírka - chybí účet 378
    16. 01. 2025

    Dobrý den, prosím o radu: ÚSC má zřízený bankovní účet, kde shromažďovala peníze ze sbírky (asi ani nebyla veřejná, to už se nedopátrám). Šlo o Kč od lidí na výstavbu jedné veřejně prospěšné stavby - ta se ale stavět již nebude a ZM rozhodlo o darování zbylé částky na účtu dvěma spolkům (na jiný veřejněprospěšný účel, necelých 80 tis. Kč). Zůstatek účtu evidujeme na 245. Chtěla jsem zaúčtovat vyplacení peněz 378/245. Ovšem zjistila jsem, že účet 378 je nulový a neúčtovalo se na něj. Jak z toho prosím ven? :-) Zaúčtovat 543/245?}

    Na základě doplnění bylo účtováno proti fondu. Abychom neměli problém se statutem fondu, bylo by lepší usnesení ZM o zrušení sbírky a převést peníze do rozpočtu zápisem 419.xx/ 245 a příjem 231 4132 MD/401 D. Pokud je usnesení přímo, že se vyplatí ze sbírky spolkům, tak lze i jen 419/245. 

    Ta podpora spolkům by pak se vyplatila z rozpočtu zápisem 572 MD/ 231+ RS (dle účelu paragraf) a právní subjektivity (položka), píšete o daru, tedy nechcete sledovat osud daru - jak byl použit, tak můžete přímo na náklad, není potřeba přes zálohy a vyúčtování. K tomu příslušné usnesení o podpoře (to by mělo být i v případě převodu přes 245 - individuální podpora, zveřejnění apod. dle ustanovení 250/2000 Sb. k poskytovaným transferům, příp. dle ustanovení k darům - smlouva? apod.). 

    Z rozpočtu to má větší vypovídací schopnost, ale není to nezbytné, lze tedy i z účtu 245. Pokud vám tam ještě něco zbyde a chcete již sbírku zrušit, tak pak již přes rozpočet, jak je uvedeno výše (419/245 a 231/401). Ověřte, že vám zůstatek 419.xx sedí na hodnotu na 245 - podle popisu účtování by to vyjít mělo, pokud ne, tak zbytek převeďte přes výnos, např. 649.  

  • WEBOVÉ STRÁNKY
    09. 01. 2025

    V roce 2019 máme pořízené webové stránky ve výši 10 407,-Kč, v EMA zařazené na DDNM účet 018
    Ve smlouvě bylo uvedeno:
    Upgrade stránek na responzivní vzorníkové stránky včetně licence modulu vismo Online – Hromadné zveřejnění obrázků 8 349,-Kč
    Prolínání obrázků 605,-Kč
    Vložení google překladače 1,21 Kč
    Zabezpečen komunikace pomocí protokolu HTTPS 1 452,-Kč
    Celkem 10 407,-Kč

    V roce 2025 budeme aktualizovat, pořizovat stránky nové
    V objednávce je uvedeno:
    Web Standart vismo 6 s https 15 391,20 Kč
    1 RSS kanál na dokumenty pro MAMR 1 815,--Kč
    Prolínání fotek v záhlaví 726,--Kč
    Google překladač 1,21 Kč
    Školení obsluhy 5 112,30 Kč
    Převod vybraných dat do RS vismo6 4 840,-Kč

    Mám stránky pořízené v roce 2019 z 018 (ve výši 10 407,-Kč) vyřadit
    a dle objednávky r. 2025 zařadit na 018 ve výši 22 773,41 Kč na 018, školení 5 112,30 na službu 518?
    Děkuji za odpověď}

    Jde o to, zda je se jedná o úplně nové webové stránky, stávající stránky nebudou funkční nebo o nějaké TZ (podle ceny podlimitní) stávajicích webových stránek. TZ by byla myšlena modernizace, rozšíření funkčnosti, dobrovolný přechod kvůli rozšířenosti (argument pro TZ). Nebo se jedná o upgrade SW na základě změny předpisů a "automatický" přechod na novou verzi, aby byla aplikace vzhledem k technologickému pokroku nadále funkční. V tu chvíli náklady "tzv. upgrade SW" řadíme do provozních nákladů. Toto zvažte, protože z dotazu nevíme přesný důvod a obsah změn. 

    Pokud by se jednalo o úplně nové stránky. Webové stránky nejsou typickým SW a měly by být spíše účtovány jako ostatní DNM na účet 019. V souladu s vyhláškou bychom na účet 019 měly účtovat majetek bez ohledu na ocenění, tzn. od 0,1 Kč. Pořízení 041/321, pol. 6119, zařazení 019/041. A původní stránky vyřadíte zápisem 078 MD / 018 D.

    Školení obsluhy nikdy nevstupuje do ceny nového majetku. Jedná se o službu, pol. 5168 (když je to k SW) a účet 518, jak píšete. 

    Pokud by se však jednolo o TZ. Tak vzhledem k ceně se bude jednat o podlimitní TZ, pol. 5172 a účet 518 (549). Nezvyšuje se vstupní cena původního majetku, pouze si toto TZ zaznamenáte na kartu majetku. 

    A pokud se jedná o "upgrade SW", tak jak jsem psala výše, jedná se o provozní výdaj, účet 518 a pol. 5168. 

    A ještě doplnění k tomu účtu 019 - můžeme si ve směrnici stanovit, že ostatní nehmotný majetek (účet 019) od 7 tis. Kč (popř. méně, pokud si obec směrnicí stanoví nižší spodní hranici pro DDNM) do 60 tis. Kč je směřován na účet 018, a až nad 60 tis. Kč na účet 019, aby byl zajištěn soulad evidence nehmotného majetku na všech účtech. Pak byste mohla webové stránky do 60 tis. Kč účtovat na účet 018. 

  • Návratná finanční výpomoc PO
    09. 12. 2024

    Dobrý den, prosím o radu ohledně návratné finanční výpomoci pro naši PO (Základní a mateřská škola). PO potřebuje výpomoc z důvodu toho, že je zapojena do operačního programu OPJAK, kde již čerpali náklady v celkové výši 172.200,85 Kč, ale dosud neobrželi finanční prostředky. Žádost mají schválenou, ale dozvěděli se, že finanční prostředky kvůli procesním záležitostem mezi krajem a ministerstvem, nedostanou letos, ale až příští rok, cca v únoru. Proto nás ZŠ žádá o krátkodobou návratnou finanční výpomoc.
    Jedná se o NFV na úhradu výdajů spojených s dotací, ale nejedná se o předfinancování. My žádné vyúčtování požadovat nebudeme. Uzavřeme tedy standardní smlouvu o NFV, bez zveřejnění?
    Je správný postup účtovat dle základního modelu? Tj. předpis MD 316 / 349 D poskytnutí MD 349 / 231 D par. 3113 pol. 5651 a vratka MD 231 / 349 D bez par. pol. 2451?
    K datu vrácení prostředků zpět obci - lze do smlouvy stanovit např. slovy „jakmile příjemce obdrží finanční prostředky z Operačního programu JAK, nejpozději však do 30.6.2024“?
    Děkuji}

    Účetně správně takto:

    316 MD/ 231 D poskytnutí

    231 MD/ 316 D přijetí.

    RS máte dobře. 

    Jinak je na Vás, jaká pravidla si stanovíte, pro NFV mezi zřizovatelem a PO neplatí administrativní pravidla ze zákona č. 250/2000 Sb. , viz odkaz MF:

    https://www.mfcr.cz/cs/rozpoctova-politika/uzemni-rozpocty/legislativa-a-metodicka-podpora-uzemnich-rozpoctu/2020/zverejnovani-navratnych-financnich-vypom-38457

    Můžete si stanovit i termín vrácení (§ 34 odst. 1). 

    V dokumentu "Finanční vztahy mezi zřizovatelem a PO" najdete účetní postupy - i ve vztahu k PO. 

  • Smlouva o zápůjčce podle NOZ - účtování, zveřejnění?
    30. 09. 2024

    Obec poskytla vratné finanční prostředky (cca 400tisíc) místnímu spolku na opravu kulturní památky na území obce. Uzavřena je Smlouva o zápůjčce podle ust. § 2390 NOZ, je bezúročná do konce roku, Splatná je taktéž do konce roku. Tedy je bezúročná. Úročení by bylo ve výši 2,8 %, pokud by nastalo prodlení ve splatnosti , tedy od 1.1.2025, takto je to uvedené ve smlouvě.
    Je správně účtování? Poskytnutí: MD 316 / D 231 odpa 3639, položka 6422.
    přijmutí peněz od spolku nazpět na obecní účet: MD 231 položka 2459 (bez paragrafu) / D 316.
    Má obec vzhledem k bezúročnosti půjčky nějaké povinnosti zveřejnění na profilu zadavatele?}

    Krátkodobá půjčka by se měla evidovat na účtu 377. Účet 316 obsahově neodpovídá, protože jste si to právně nesjednali jako návratnou finanční výpomoc. Zápůjčka je soukromoprávní variantou NFV, může být sice sjednaná také bezúročně, jako NFV, ale jinak má odlišný právní status a nepatří proto na účet 316.

    K rozpočtové skladbě - výdajovou položku máte správně, odpa se volí podle účelu daru. Když je to na památku, tak přichází v úvahu buď 3322, jestli je to zapsaná kulturní památka, nebo 3326, pokud je to nezapsaná památka místního významu. Pozor u příjmové položky, tam obsahově odpovídá pol. 2420 (bez paragrafu, jako všechny pol. 24xx).

    Poslední části dotazu, se přiznám, moc nerozumím - není to veřejná zakázka, tak proč profil zadavatele? Nemyslíte spíše registr smluv? Pokud nejste ORP, tak se na Vás zveřejňování v registru smluv obecně nevztahuje. 

  • prodej majetku
    13. 05. 2024

    Musí obec zveřejňovat záměr prodeje majetku, který je vyřazen? Např. sekačka, houpačka. Je stanovena finanční hranice? Ve směrnici nic nemáme.}

    Musíme vycházet z § 39 zákona o obcích:

    "(1) Záměr obce prodat, směnit, darovat, pronajmout, propachtovat nebo vypůjčit hmotnou nemovitou věc nebo právo stavby anebo je přenechat jako výprosu a záměr obce smluvně zřídit právo stavby k pozemku ve vlastnictví obce obec zveřejní po dobu nejméně 15 dnů před rozhodnutím v příslušném orgánu obce vyvěšením na úřední desce3b) obecního úřadu, aby se k němu mohli zájemci vyjádřit a předložit své nabídky. Záměr může obec též zveřejnit způsobem v místě obvyklým. Pokud obec záměr nezveřejní, je právní jednání neplatné. Nemovitá věc se v záměru označí údaji podle zvláštního zákona15a) platnými ke dni zveřejnění záměru."

    Finační hranice tedy stanovena není. Ve Vašem případě se jedná o movité věci, navíc již i ve formě materiálu, takže stačí schválení prodeje radou/starostou. Výnos z prodeje patří na účet 644, pol. 2310.

  • Příspěvek vlastnímu s.r.o.
    26. 04. 2024

    Potřebovala bych poradit s následující situací. Obec se stala 100% vlastníkem společnosti s .r.o. a teď jí potřebujeme převést finanční prostředky na opravu majetku a na provozní náklady. Jak toto prosím nejlépe a nejjednodušeji udělat? Abychom nemuseli jít cestou zvyšování základního kapitálu? Můžeme jim poskytnou finanční dar, nebo příspěvek z rozpočtu obce - tak jak si žádají zájmové spolky? Nebo je možný pouze příspěvek mimo základní kapitál? Jednalo by se o částku cca 1mil Kč. a je pravděpodobné, že by se příspěvek musel v budoucnu opakovat. Jen upřesním, že naše obec je plátcem DPH.}

    K zodpovězení dotazu nemáme dost informací - záleží na situaci konkrétní s. r. o.  - jaké má činnosti, zda tam budou ty ztráty spíše trvale či je to jen nějaký přechodný stav. Pokud správně chápeme, lze asi očekávat, že ta potřeba dofinancovávat bude dlouhodobější ... Zejména pokud by to s. r. o. provádělo nějaké veřejně prospěšné aktivity, tak by asi dávalo loiku dofinancování dotace na provoz (případně nějakou konkrétní akci). Samozřejmě tato dotace bude součástí výnosů daného s. r. o. a bude vstupovat do základu daně z příjmů (nicméně pokud by tady byla dlouhodobá ztrátovost, tak by to bylo v pořádku). Pokud by to bylo třeba jen na nějaké překlenutí situace (rozjezd určitých aktivit ...), tak by dávala smysl půjčka nebo příplatek k vlastnímu kapitálu.

    Samozřejmě pro všechny formy je nezbytné dodržet podmínky zákona č. 250/2000 Sb. - tedy pokud dotace tak žádost, schválení, sepsání smlouvy, zveřejnění, vypořádání dotace. Můžete i příplatek mimo U příplatku/půjčky bude potřeba rozhodnutí zastupitelstva ..... Nicméně předpokládám, že toto všechno již víte.

    Tak se omlouváme, ale na takto obecný dotaz neumíme odpovědět určitěji - toto se běžně modeluje individuálně pro každý jednotlivý případ.

  • Závazné ukazatele
    05. 02. 2024

    Chtěla bych Vás požádat o radu ohledně závazných ukazatelů při schvalování rozpočtu. Rozpočet schvalujeme v příjmech dle položek (daňové příjmy a dotace), ostatní příjmy dle paragrafů a výdaje dle paragrafů. U výdajů máme ještě samostatně uveden provozní příspěvek ZŠ a členský příspěvek DSO. Jiné poskytnuté dotace, příspěvky a dary např. místním spolkům, neziskovým organizacím, transfery jiné obci dle uzavřené veř. smlouvy řešíme až v rozpisu rozpočtu nebo následně změnou rozpisu rozpočtu.
    Můj dotaz zní: musí se ve schvalovaném rozpočtu uvádět tyto transfery včetně příspěvku ZŠ a DSO jako jednotlivé položky nebo to stačí pouze až v rozpisu rozpočtu? A ještě jedna související otázka: po zveřejnění návrhu rozpočtu jsme se dozvěděli, že budeme poskytovat dotaci investiční a neinvestiční DSO. Na příslušném paragrafu je dostatek prostředků i na tuto dotaci, ale nevíme, jestli při schvalování rozpočtu zastupitelstvem se musí tato dotace uvést samostatně jako závazný ukazatel ve schváleném rozpočtu.}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • rozpočet
    09. 01. 2024

    Dobrý den, obec má schválené rozpočtové provizorium v 12/2023.. Teď chystám návrh rozpočtu na rok 2024 (do 12.1.2024). Součástí návrhu budu mít očekávané příjmy za rok 2023. Nebo už tam musím mít jen skutečné plnění rozpočtu za rok 2023?}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Rozpočet
    04. 01. 2024

    DSO má sestavený rozpočet na třídy -tj. příjmy: daňové, nedaňové, kapitálové, přijaté transfery a výdaje na běžné, kapitálové. U dokumentu návrhu i schváleného rozpočtu byl VH předložen rozpis běžných výdajů, tento rozpis jsem již nezveřejňovala. V dotazech jsem našla, že rozpis se nezveřejňuje jen se předloží VH při schvalování návrhu- je to tak správně?
    A ještě dotaz ke Sberbank - máme tvořit opravnou položku za rok 2023? Názory se na to v loňském roce dost rozcházely.}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Finanční dar
    19. 12. 2023

    Zastupitelé schválili v rozpočtové úpravě finanční příspěvek ve výši 50.000 Kč sousední obci na činnost jednotky sboru dobrovolných hasičů, na úhradu nákladů souvisejících se zabezpečením činnosti. Prosím, musí být tato darovací smlouva vyvěšena na úřední desce a také poprosím o kontrolu účtování: 572/231 OdPa 5512 Pol 5321.}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • prodej majetku svěřeného PO
    17. 10. 2023

    Dobrý den, náš městský obvod provedl "Výměnu zdroje UT a úpravu rozvodů ZTI a ÚT" v MŠ za téměř 5 milionů Kč, tuto investici jsme předali PO a ti si objekt technicky zhodnotili. Časem se zjistilo, že ale čerpadlo neutáhne vytopit celý objekt, proto se začalo vytápět dálkově a čerpadlo bylo odstaveno, nyní po 5ti letech se obvod rozhodl odstavené čerpadlo prodat. Z dokumentace je patrné, že samotné čerpadlo stálo cca 100 000,-Kč, + cca 180 000,- Kč různá připojení. Otázky zní 1/kdo smí toto čerpadlo prodat PO nebo Mob? Ve zřizovačce je psáno, že PO nesmí prodávat majetek bez svolení zřizovatele. Stačí v tomto případě souhlas Rady? 2/V jaké hodnotě ho prodat? Je nutný znalecký posudek? 3/Může se snížit hodnota již dlouho odepisovaného majetku?}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Vyvěšování dokumentů na úřední desku
    05. 10. 2023

    Dobrý den, ráda bych si asi jen ujasnila Jak je to s datumy vyvěšení a sejmutí dokumentů na úřední desku. Jedná se mi tedy především o závěrečný účet, rozpočet a výhled. Pokud mám např. návrh rozpočtu vyvěšen 24.11.2022, veřejné zasedání, kde byl rozpočet schválen se konalo 14.12.2022 - návrh bude tedy sejmut 14.12. Jak je to s vyvěšením schváleného rozpočtu, musí být vyvěšen hned toho 14.12. nebo může být datum 15.12. ? Mám pocit, že při jednom z posledních auditů proběhla diskuze na toto téma, ale nejsem se úplně jistá, co z toho vyplynulo. Děkuji moc za odpověď.}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Prodej pozemku
    30. 06. 2023

    V naší obci prodáváme pozemky tak, že nejdříve vyvěsíme záměr o prodeji části pozemku bez výměry a ceny. To je schváleno na veřejném zasedání. Po vyhotovení geom. plánu vyvěsíme ještě jednou s uvedením velikosti a ceny za metr, který se na dalším zasedání opět schválí. Je tento postup správný? Nebo stačí vyvěsit jen jednou? Musí být v záměru o prodeji pozemku uvedena cena a výměra? Děkuji}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

← Novější dotazy

Zobrazit

Hledání v dotazech

Tipy pro práci s dotazy

Acha obec účtuje s.r.o.

Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8

IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091

Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010

Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007

Návrh a tvorba webu