Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Hledanému výrazu Stravenk odpovídá celkem 226 dotazů:
Prosím o konzultaci ohledně stravování na volbách 2025. Každý rok objednávám 16ks stravenek (pro dvě volební komise á 4 lidi na dva dny voleb). Stravné pro rok 2025 je 148 Kč odpovídající dolní hranici stravného při pracovní cestě podle zákoníku práce. Letos mi paní z firmy na stravenky napsala že v hodnotě 148 Kč stravenky nemají a ,,Dle vyhlášky by měla být hodnota pro volby 123,90 Kč. V tomto případě Vám můžeme nabídnout hodnotu 123 Kč což je 70% horního limitu stravného,, Jsem teď zmatená a přemýšlím jestli jsem to dělala celé roky dobře. Ale vím, že jiné obce které nekupují stravenky pro své lidi v komisi, nakoupí např. potraviny v té hodnotě 148Kč.
Účtování mám:
zálohovou fa
314 01/231 10 odpa typ voleb 6114/5169 UZ 98071 2 779,40 Kč
přijde fa
-produkt 263 01/321 01 2 368,00 Kč
-služba 518 01/321 01 121,00 Kč
-doprava 518 01/321 01 290,40 Kč
zúčt. záloh 321 01/314 01 2 779,40 Kč
výdej v den voleb
2 368,00 Kč 55% 501 01/263 01 1 302,40 Kč
45% 528 01/263 01 1 065,60 Kč
K financování výdajů na volby aplikujeme metodiku MF:
U stravenek se od roku 2024 posuzuje nárok na osvobození stejně jako u stravenkového paušálu.
Podívejte se na tento dotaz, kde je odkaz na informaci MF k tomuto tématu:
Je tam vysvětleno, že pokud zakoupené občerstvení bude mít charakter hlavního jídla, také se do limitu počítá, drobné občerstvení nikoliv.
Tedy pokud obec nakoupí chlebíčky, koláčky, ovoce apod. (viz info MF výše), může vyčerpat částku volebního výdaje 148 Kč a členům OVK to nezdaňuje.
Vše výše uvedené má souvislost s tím, zda příjem ze stravného členům OVK zdanit, či nikoliv. Pokud jim poskytnete stravenku nebo naturální občerstvení charakteru hlavního jídla, musíte hlídat limit pro osvobození, tedy aby se jim nedanilo, musí být částka stravenky ve vašem případě 70 % hodnoty horního limitu stravného (ne dolního limitu 148 Kč, ale 70 % horního limitu 177 Kč). Odpovídá to částce 123,90 Kč.
Když to shrnu - výdaje na občerstvení můžete sice dle směrnice k financování voleb uplatnit až do částky 148 Kč, ale pokud jim dáte stravenku v hodnotě 148 Kč, musíte částku nad 123,90 Kč zdanit. Proto firma navrhuje částku stravenky 123 Kč - aby se jim danit rozdíl nemusel.
Cituji vám k tomu ještě příslušnou část směrnice k financování voleb:
j) občerstvení s výjimkou alkoholických nápojů. Občerstvení může poskytnout příslušný obecní úřad přednostně jako nepeněžité plnění, a to i formou stravenek, členům okrskových volebních komisí, jestliže úkoly stanovené okrskovým volebním komisím budou vyžadovat neustálou přítomnost jejich členů v době od vzniku členství v okrskové volební komisi do ukončení její činnosti, a dalším osobám podílejícím se na zabezpečení úkolů obcí a krajů od zahájení činností spojených s volbami až do ukončení činnosti okrskových volebních komisí. Výdaje na občerstvení se stanoví ve výši dolní hranice stanovené sazby stravného podle zákoníku práce3). Občerstvení v limitu základní výše stravného lze poskytnout nejdříve po 4 hodinách nepřetržité přítomnosti, na poskytnutí občerstvení však není právní nárok. Obdobné občerstvení lze poskytnout pozorovatelům mezinárodních institucí, kteří sledují průběh a konání voleb. Tyto výdaje se zahrnují podle platné rozpočtové skladby do položky 5175 - Pohoštění, případně 5169 - Nákup ostatních služeb,
Účtování máte dobře. Jen to rozdělování nákladových účtů nedělejte. Ze zákona č. 586/1992 Sb. to procentické rozdělení už vypadlo, stravenky se na účet 527 mohou dát, když je právo zaměstnance zakotvené ve vnitřním předpise, jinak účet 528.
Mám dotaz ohledně stravenek, konkrétně částky, která je srážena zaměstnanci z výplaty. Zaúčtuji výplatu na položku 5011 a na této položce je částka ve výši 12Kč za stravenku od každého zaměstnance nižší. Zaměstnanci se strhne, nikam nám ji neplatí. Při účtování předpisu mezd se tato částka účtuje na účet 335 a při výdeji stravenek se tato částka proúčtuje oproti účtu 335, ale v rozpočtové skladbě nikde jako příjem není. Nikdy jsme toto neřešili, až teď máme dotaci platy na zaměstnance (asistenty prevence kriminality). Dáváme jim také stravenky a přispíváme z rozpočtu a teď koordinátor dotace přišel s tím, že nám nesedí položka 5011 z dotace na hrubé mzdy. Nemůže, protože fyzicky peníze z banky lidem přijdou právě o stržené stravenky. Jak toto vyřešit? Navrhuje mi, abych celou částku včetně peněz, které jsou zaměstnanci z výplaty stržené zaúčtovala jako výdej na pol. 5011 a fiktivně část za stravenky zaúčtovala na pol. 2324 jako příjem (ani nevím s jakým paragrafem).
Zaúčtujte zápočet přes RS zápisem 231 D pol. 5011 / 231 minus D pol. 5169 (5499 - kde stravenky účtujete).
MF zápočty nechce účtovat, ale máte zde argument pro výjimku - pokud to potřebujete kvůli dotaci.
Dobrý den, mohla bych poprosit o správné účtování? Jedná se mi o předpis a úhradu příspěvku na penzijní poj., který obecní úřad posílá přímo penzijní společnosti na účet našeho zaměstnance a zaměstnanec má tento příspěvek zohledněný ve mzdě.
Chtěla bych vás požádat, zda by bylo možné třeba na základě "rekapitulace mezd" z programu, kterou bych vám případně poslala do emailu, udělat do dotazů nebo do dokumentů vzorové účtování mezd. Ptám se z toho důvodu, že jsem nenašla komplexní účtování mezd, ve kterém by byl zohledněn příspěvek na penzijní poj. a stravenkový paušál. Děkuji.
Moc děkuji za vzory směrnic. Díky vám byla jejich aktualizace vyřešena v pohodě.
Přeji vám hezké léto a mějte se moc hezky.
Předpis příspěvku zaúčtujete 527/ 333, úhrada s pol. pol. 5499, odpa zaměstanců. Nic jiného v tom není. Je to pořád závazek k zaměstnanci z titulu nároku dle směrnice, nikoliv k pojišťovně. Pravidla pro osvobození asi znáte - k tomu máme v lednu aktualizovaný dokument (Benefity zaměstnanců).
Postupy účtování mezd najdete i e-publikaci účetní souvztažnosti. Máme podrobně zpracováno.
Dobrý den,
budeme přecházet ze stravenek na stravenkový paušál. Vytvořili jsme si novou směrnici, že všechny benefity - stravenkový paušál, poukázky na sport i příspěvek na penzijní připojištění budeme hradit přímo z rozpočtu obce. Dosud jsme měli sociální fond, ale ne na samostatném účtu, ale na běžném účtu. Na začátku roku jsem vždy zaúčtovala na účet MD401 a D419 nějakou částku. Na konci roku jsem tam buď něco přidala nebo mi zůstatek přešel do dalšího roku. Jak mám nyní zůstatek z těchto účtů dostat pryč? Náklady na tyto benefity budu nyní účtovat na účet 527 nebo 528? Děkuji.
Zrušení sociálního fondu (musí být schváleno v ZO) proúčtujete 419 MD/ 401 D, tím to vynulujete. I při rozvahovém účtování fondu se měly benefity při čerpání zaúčtovat na účet 527 nebo 528.
Nyní vám vymizí jen zápis tvorby a čerpání fondu a jak píšete - budete rovnou účtovat o poskytnutí benefitů. Na účet 527 patří benefity, které jsou daňově uznatelné, na účet 528 daňově neuznatelné (vyhláška v obsahové náplni účtu 527 odkazuje na zákon o daních z příjmů).
Například penzijní připojištění:
Předpis 527/ 333, úhrada s pol. pol. 5499, odpa zaměstanců.
Účet 528 v případě, že by nárok na tento příspěvek nevyplýval z vnitřních předpisů (viz odkaz na zákon o daních z příjmů).
Benefit na sport účet 528, stravenkový paušál účet 527.
Pozor na podmínky osvobození, viz náš dokument z 27.1.2025:
https://www.obecuctuje.cz/dokumenty?jak=fraze&hledat=Benefity%20zam%C4%9Bstnanc%C5%AF
Obec plánuje od 1. 7. 2025 poskytovat svým zaměstnancům a uvolněným zastupitelům příspěvek na stravování formou stravenkového paušálu částku 80 Kč na jeden pracovní den, po odpracování minimálně 3 hodin. Nemáme sociální fond, bude se vyplácet přímo z rozpočtu obce. Bude vydána směrnice.
Chtěla bych se zeptat, zda je příspěvek takto správně stanoven a zda musí směrnici schválit ZO obce nebo jenom starostka a stačí aby ZO schválilo pouze poskytnutí příspěvku pro uvolněné zastupitele.
Děkuji předem za odpověď.
Můžete postupovat, jak uvádíte. A určitě stačí, když ZO pouze schválí tento benefit zastupitelům. Je jistější, když schválí i pravidla poskytování s tím, že samotnou směrnici pak na tomto základě může již vydat starostka obce.
Pozor ještě na § 80 odst. 2 zákona o obcích:
(2) Plnění podle odstavce 1 lze členovi zastupitelstva obce poskytnout za obdobných podmínek a v obdobné výši jako zaměstnancům obce.
To ale asi budete mít splněno - jednotná pravidla i částka.
Na straně zaměstnance je příspěvek na stravování pro rok 2025 osvobozen od daně a pojistného do výše 123,90 Kč za odpracovanou směnu.
Účtování o stravenkovém paušálu:
Předpis 527 MD/ 331 D, výplata s pol. 5499, odpa 6171, 6112.
Chtěla bych se zeptat k benefitům zaměstnanců a uvolněných členů ZO. Nyní poskytujeme stravenky, příspěvek na penzijní připojištění a poukázky na kulturní,... účely. Máme zřízený sociální fond a pravidla, ale nemáme pro něj zvláštní účet. Nyní budeme místo stravenek poskytovat stravenkový paušál, který, jak jsem se dočetla, nemusíme poskytovat ze sociálního fondu, ale přímo z rozpočtu obce, pokud si vytvoříme interní směrnici. Šlo by i ty ostatní benefity vyplácet přímo z rozpočtu? Že bychom ten sociální fond zrušili a nemusela bych účtovat přes 401 a 419?
Není povinné mít zřízen pro benefity zaměstnanců sociální fond, lze přispívat i z rozpočtu obce. Sociální fond má výhodu v případě, kdy vznikají meziroční přebytky a převádí se účelově vázaný zůstatek do dalšího roku. Pravidla SF ale stejně vždy podléhají schválení v ZO, takže je to spíše taková psychologická výhoda pro případy větších objemů a druhů benefitů.
Můžete tedy všechny benity pro zaměstnance klidně poskytovat přímo z rozpočtu. Určitě si vytvořte interní předpis, kde stanovíte výši a pravidla čerpání. Také si rozmyslete, zda na příspěvek budou mít nárok jen zaměstnanci (schvaluje rada/starosta) nebo i zastupitelé (jejich nárok musí schválit ZO).
Máme podepsanou smlouvu s firmou na odpady, ve které nám "zapůjčuje" své zaměstnance k obsluze sběrného dvora. Ve smlouvě je uvedeno, cituji: "Smluvní strany se dohodly na následující odměně za plnění předmětu smlouvy - provoz sběrného dvora: odměna pro obsluhu SD(zaměstnanci) činí 282,-Kč/hod/zaměstnanec včetně odvodů za zaměstnance pro všední den, za práci v sobotu 408,-Kč/hod /zaměstnanec včetně odvodů za zaměstnance. K tomu náleží i stravenkový paušál. " Mzdy těmto zaměstnancům vyplácí firma a nám je pak v měsíční fakturaci za odpady přefakturovává. Tváří se to jako služba . Za mě si myslím, že je to špatně i z důvodu, že nám k té částce vyčíslili DPH. Nejsem si jistá, ale nemělo by to být řešeno formou refundace mezd? S tím, že by měla být zvlášť hrubá mzda a k tomu výše odvodů na SP a ZP.
Předem děkuju za odpověď.
Podle našeho názoru je to jasná služba s DPH. Nejedná se o refundaci, máte smlouvu na zapůjčení lidských zdrojů, tj. jakoby služba, bez ohledu, že se do toho "motají " ti zaměsntnanci.
Dobrý den,
obec nemá zřízený sociální fond. Chce přispívat zaměstnancům stravenkový paušál. Může přispívat zaměstnancům na HPP, a případně DPP, DPČ, zastupitelům? Je podmínkou sociální fond založit? Případně může obec řešit daný příspěvek interní směrnicí, nebo zápisem ze zastupitelstva? V jaké výši může poskytnout stravenkový paušál pro rok 2025, jsou daná minima a maxima, případně vazba na mzdu? Proplácí se zpětně za odpracované dny? Jak se takový paušál účtuje.
Děkuji.
Můžete hradit příspěvek na stravování přímo z rozpočtu obce, nemusíte zřizovat SF.
Záleží na Vašich interních pravidlech. Stravenkový paušál je benefit pro zaměstnance a podle zákoníku práce si má zaměstnavatel ve vnitřním předpise určit pravidla poskytování příspěvku. Zákonný nárok na příspěvek na stravování zde není vše záleží (výše, podmínky) na tom, jak si to sami určíte. Takže pokud si určíte, že příspěvek budou pobírat i "zaměstnanci" na DPP či DPČ může jim být příspěvek proplácen. Příspěvek z rozpočtu může být v jakékoliv hodnotě. Co je ale důležité, hlídejte si limit pro osvobození. Vyhláška č. 475/2024 Sb. pak stanovuje letošní sazbu stravného pro nepodnikatelskou sféru v případě pracovní cesty trvající 5 až 12 hodin v horní výši 177 Kč. Na straně zaměstnance je tak příspěvek na stravování osvobozen od daně a pojistného do výše 123,90 Kč za odpracovanou směnu.
Proplácení zpětně za odpracované dny:
Musíte vždy posoudit, zda zaměstnanci za každý pracovní den daného měsíce opravdu vznikl nárok na osvobození příspěvku na stravování, částku již řešit nemusíte, tam jste v limitu. Aby za daný den příspěvek pro zaměstnance osvobozen, musí dojít ke splnění následujících základních podmínek (podmínky pro osvobození dle zákona o dani z příjmů):
- zaměstnanec odpracuje daný den min. 3 hodiny
- zaměstnanci za daný den nevznikne nárok na stravné podle vyhlášky o cestovních náhradách
Konkétněji k těmto podmínkám viz náš dokument ke zdaňování benefitů zaměstnanců.
Proplácení stravenkového paušálu předem:
Co se týče proplácení předem, možné to asi je, ale u stravenkového paušálu to není moc logicky správně. Muselo by se to každopádně řešit zálohově, protože v prvé řadě musíte po odpracování spočítat skutečný nárok dle Vašich interních předpisů a dále pak řešit, co z toho se musí případně zdanit. Ve výsledku je to podle mě zbytečně pracnější, tak zvažte. Zpětné proplácení je za mě jednodušší, ať si ulehčíte administrativu.
Schvalování stravenkového paušálu uvolněných zastupitelů:
Obecně veškeré benefity zastupitelů (§ 80 zákona o obcích) musí schvalovat ZO - viz pravomoc v § 84 odst. 2 písm. o):
"stanovit paušální částku náhrady výdělku ušlého v souvislosti s výkonem funkce podle § 71 odst. 3, rozhodovat o mimořádných odměnách podle § 76 a o plněních pro členy zastupitelstva obce podle § 80,
Takže stravenkový paušál pro uvolněné zastupitele musí schválit ZO.
Účtování o stravenkovém paušálu:
Předpis např. 527 MD/ 331 D, výplata s pol. 5499, odpa 6171, 6112...
Dobrý den, při účtování o stravenkách každý měsíc běžně účtujeme (kromě dalšího) převod peněz z účtu FKSP na BÚ města. 528 Au0300 / 236 Au0100 ODPA6171 POL5499, dále 419 Au0110 / 401 Au0905
Přijetí peněz na BÚ města 231 Au0100 ODPA6171 POL5169 / 377 Au 0100
Tímto dostaneme příslušné ODPA a POL kam patří. V prosinci 2024 jsme ale opomenuli fyzicky tyto peníze převést, tedy ostatní účtování můžeme standardně do roku 2024 dodělat, s tím asi problém nebude, ale fyzický převod peněz z účtu FKSP na BÚ města budeme muset udělat až v lednu 2025. Zvažovali jsme to udělat přes účet 378, ale narazili jsme na problém s nemožností zařazení na ODPA a POL, protože ODPA a POL lze účtovat pouze u účtování na účtech bankovních účtů, aby to správně zapadlo do FIN 2024. Jak tedy správně vše zaúčtovat, aby šlo vše okolo stravenek do roku 2024, a také na správné ODPA a POL, když fyzický převod peněz mezi účtem FKSP a BÚ už nelze v roce 2024 udělat a tento převod budeme muset provést až v lednu 2025, a to tak, aby nám zase neovlivnil nový rok na ODPA 6171 a POL 5169?
(Na pokladně města účtujeme při vydání stravenek ostatní účtování stravenkách, tedy o ceninách, nákladech, 261,527,263,377)
Děkujeme
Nejprve k vašemu účtování - pokud volíte rozvahové účtování fondů, pak by se náklad měl účtovat až při vydání stravenky. Převod mezi účtem fondu a BÚ bych účtovala jen přes účet 262. Zjednodušíte tím i proces účtování - není třeba uvažovat s účtem 377.
Nerozumím tomu, proč u podílu fondu používáte pol. 5499 a u podílu rozpočtu pol. 5169, asi to chcete sledovat odděleně, ale je to druhově jednotný výdaj, při volbě položky nehraje roli, z jakých zdrojů je hrazeno, takže převod by měl být účtován buď plus minus pol. 5169 nebo plus minus pol. 5499, to si doporučuju sjednotit. Je to o tom zobrazit podíl fondu jako výdaj u účtu 236 a nikoliv 231, to je celý princip účtování při převodu plus minus výdajová položka. Je to tak více vypovídající, ale když necháte celý výdaj na pol. 5169, ve výsledku se nic nestane, jen nebude u účtu fondu (236). Když nebyl fyzicky zrealizován převod z fondu na BÚ, nic s tím v roce 2024 účetně neuděláte.
Nebojte se toho, jsou obce i města, které ty převody skutečně provádějí až v lednu. Pouze si srovnají náklady a fond podle skutečného plnění za prosinec a převody v lednu účtují přes peníze na cestě.
Pokud si tím nechcete ovlivnit příjmy a výdaje dalšího roku, což by bylo i vhodnější, tak účtujte převod pro tentokrát v roce 2025 přes konsolidační položky 4139 a 5345 (odpa 6330) jako převod mezi účtem fondu a BÚ. To je další běžný postup účtování převodů mezi BÚ a účtem fondu.
Postupy účtování najdete např. v dokumentu ÚČT, ÚSC - stravování zaměstnanců, v sekci Fondy, ze 14.2.2021.
Od ledna uvažujeme o zvýšení hodnoty stravenky ze 120 Kč na 140 Kč. Změna bude promítnuta do statutu sociálního fondu s platností od 1.1.2025. Stravenky vydáváme zpětně podle odpracovaných směn. V lednu se tedy budou vydávat stravenky za prosinec - máme vydat ještě stravenky v hodnotě 120 Kč anebo už v hodnotě zvýšené?
Pokud budeme přispívat finančním darem SVJ na výstavbu popelnicového stání jaké bude prosím účtování včetně RS? Děkujeme a hezký den.
U stravenek záleží, jak si to sami vnitřně upravíte, např. právě i ve vztahu k "přechodným ustanovením". Když zvýšení hodnoty stravenky bude platit od ledna, pokládala bych za logický postup, který uvádíte - nárok za prosinec v lednu poskytnout ještě v původní výši stravenky. Nicméně doporučuju si to jasně ve směrnici nastavit, aby nevznikaly dohady.
Příspěvek SVJ budete účtovat 572 MD/ 231 D odpa 3722 pol. 6324. Takto jednoduše, pokud bude bez vypořádání, účel je podle všeho investiční, proto volím investiční položku. Město v tom asi nebude majetkově mít žádný podíl - přispíváte jako město, nikoliv jako člen SVJ, že? (případně doplňte na klara@obecuctuje.cz).
Zrušili jsme SF. Chtěla jsem se zeptat na jaké položky dát stravenkový paušál, masáže a příspěvek na dovolenou pro zaměstnance? Paragrafy rozdělit taky podle mezd a nebo jako dříve to bylo vše na místní správu 6171?
V případě opravy, jak by se to nejlépe opravilo, kdyby ta položka v rozpočtu nebyla vůbec a dříve se to zaplatilo?
Děkuji.
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Má zaměstnanec nárok na stravenkový paušál za přesčas v sobotu (8 hod.). Vím, že se nezabýváte oblastí mezd, ale nepodařilo se mi na internetu nic k tomu najít, resp. si nejsem jista, zda mohu odpovědi na 100% věřit...možná by poradily kolegyně účetní, které na těchto stránkách hledají pomoc...
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Obec chce začít poskytovat zaměstnancům a uvolněnému starostovi stravenky od července 2024 bez příspěvku zaměstnance. V jaké maximální výši stravenka může být, je to těch 116,- Kč? Mohla bych poprosit o návod, jak v naší obci se stravenkami vůbec začít, jak o nich účtovat.... Vzor směrnice? V době čerpání dovolené se stravenky neposkytují?
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, na účtování stravného pro volební komisi. Každoročně jsme nakoupili potraviny v hodnotě stravného (v roce 2024 - 140,- Kč), ze kterých si komise uvařila večeři, oběd, svačinu, ...
Nyní jsem obdrželi informaci ohledně daňového posouzení občerstvení členů okrskových volebních komisí od roku 2024:
"To znamená, že i u člena okrskové volební komise, pokud během kalendářního dne vykonával práci alespoň 3 hodiny a nevznikl mu během tohoto dne nárok na stravné v rámci cestovních náhrad podle jiného právního předpisu (zde podle zákoníku práce), lze nepeněžitý příspěvek na stravování poskytnutý podle čl. I odst. 2 písm. j) Směrnice Ministerstva financí č. j. MF-62 970/2013/12-1204 ze dne 19. prosince 2013 o postupu obcí a krajů při financování voleb, ve znění pozdějších změn, osvobodit od daně z příjmů ze závislé činnosti v úhrnu do výše 70 % horní hranice stravného, které lze poskytnout zaměstnancům odměňovaným platem při pracovní cestě trvající 5 až 12 hodin.
Od daně z příjmů je proto osvobozena pouze limitní částka, která v roce 2024 činí 116,20 Kč. Nadlimitní část příspěvku na stravování, tzn. rozdíl mezi osvobozenou částkou 116,20 Kč a hodnotou stravenky, je zdanitelným příjmem ze závislé činnosti zaměstnance podle § 6 odst. 1 písm. d) zákona o daních z příjmů, z něhož se rovněž hradí sociální a zdravotní pojištění."
Mám to tedy chápat tak, že pokud bychom postupovali stejně jako v předešlých letech, tak bychom měli zdanit za každý den voleb 23,80 Kč, a to i sociálním a zdravotním? Pokud ano, jak se tomu vyhnout, když má člen OVK nárok na 140,- Kč stravného? Nebo můžeme poskytnout jídlo pouze za 116,20? Prosím i o uvedení účtování, děkuji
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den,
tento rok u nás skončila zaměstnankyně. Měla na stravenkové kartě peníze, které nevybrala a ukončením karty o zůstatek přišla. Podařilo se nám, že společnost uznala reklamaci a udělá dobropis a peníze pošle na účet obce a zaměstnankyni můžeme zůstatek přeposlat.
Jak mohu prosím zaúčtovat příjem peněz od společnosti, která poskytuje stravenky a zároveň poslání peněz z účtu obce na účet zaměstnanci včetně paragrafu a položky.
Předpokládám, že to bude nějaká pohledávka za zaměstnancem ¨
příjem 231/335 §6171 pol. ?
a výdej a 335/231 §6171 pol .5169.
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková