Obec účtuje - Vše o účetnictví obcí

Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

Dotazy

  • Nevratná jistota - prodej pozemku
    16. 04. 2025

    Město prodává pozemky obálkovou metodou a od každého zájemce vybírá 50. 000 Kč, které zájemci posílají na depozitní účet. Vybranému žadateli těch 50 tis. Kč vstupuje do pořizovací ceny pozemku, ostatním se vracejí. Teď se nám stalo, že jeden žadatel dal dvě nabídky a za každou zaplatil. Vyhrál s oběma nabídkami a tak jednu odmítl. Ve smlouvě bylo, že pokud žadatel odmítne, těch 50 tis. Kč zůstává Městu. Jak je zaúčtovat?}

    Propadlou jistotu zaúčtujte 378 MD/ 649 D. K tomu je ještě potřeba zaúčtovat převod z depozitního účtu na účet města:

    262 MD/ 245 D depozitní účet

    231 MD/ 262 D příjem na BÚ, RS odpa pozemků, např. 3639, pol. např.  2329. 

  • Zařazení parkoviště do užívání
    15. 04. 2025

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak postupovat při zařazování stavby parkoviště do užívání. V roce 2024 byla dokončena stavba parkoviště, k 31.12.24 ji stále vedeme na účtu 042, protože čekáme na kolaudaci. Kontrola nám napadla, že jsme měli parkoviště zařadit již v roce 2024, vzhledem k tomu, že je stavba dokončena a "způsobilá k užívání" - tím že tam parkují auta, a proto nemusíme čekat na kolaudační rozhodnutí. Probírala jsem se ve starších dotazech, ale nenašla jsem zde úplné potvrzení našeho postupu, tj zařadit stavbu až po získání kolaudačního rozhodnutí.
    Děkuji za odpověď.}

    Cituji vám k tomu § 14 odst. 12 vyhlášky č. 410/2009 Sb.:

    "Dlouhodobým hmotným majetkem se stávají pořizované věci okamžikem uvedení do stavu způsobilého k užívání, kterým se rozumí zejména dokončení věci a splnění technických funkcí a povinností stanovených jinými právními předpisy23) pro užívání (způsobilost k provozu). Obdobně se postupuje v případě technického zhodnocení. Toto ustanovení se nepoužije v případě drobného dlouhodobého hmotného majetku."

    Postupujete tedy správně. Pokud nemáte souhlas s užíváním ze strany stavebního úřadu (např. i předběžný), nemělo by dle předpisů být zařazeno do majetku. 

    Jsou k tomu i různé výklady, např. interpretace NUR:

    https://nur.cz/wp-content/uploads/2020/10/I-33_updated.pdf

    Pouze v případě, kdy stavbu můžete užívat i bez souhlasu, se zařazuje k datu dokončení (způsobilosti k užívání). 

    Tady ale platí stavební zákon:

    "§ 230

    Kolaudace

    (1) Stavbu, která vyžaduje povolení, lze užívat jen na základě kolaudačního rozhodnutí a jen k účelu vymezenému v tomto rozhodnutí."

    Nejsem právník, ale správně by asi tedy parkoviště nemělo být užíváno, když ještě není zkoulaudované a nemělo by dojít ani k zařazení do majetku.

    Nevím, jestli v tom nejsou ještě jiné okolnosti - v praxi lze provést dílčí kolaudaci a využívat pak zkolaudovanou část, nebo lze udělit předběžný souhlas s užíváním.

  • účet 641 a daň z příjmu PO
    15. 04. 2025

    Dobrý den, na účtu 641 máme k 31.12.2024 vykázáno cca 3,2 mil. Kč. Důvodem takto vysoké částky je předpis smluvních pokut dodavatelům za pozdě dodané dílo, případně nedodané dílo. Dočetla jsem se, že k dani z příjmu se přiznávají pouze zaplacené smluvní pokuty a úroky z prodlení. Pokud uhradí až v roce 2025 jak případně dostanu zaplacené úroky do DP (v roce 2025 již nebudou na účtu 641)? Příjmy z pojistných plnění na účtu 649 jsou také předmětem daně? K nim mohu uplatnit náklady za opravy provedené v daném roce? Děkuji.}

    Pokud se týká výnosových smluvních sankcí, tak skutečně ke zdanění se dávají až zaplacené. Vyplývá to z ustanovení §23 odst. 3 písm. b) bod 1, podle kterého se daňový základ snižuje o:

    1. rozdíl, o který smluvní pokuty a úroky z prodlení, poplatky z prodlení, penále a jiné sankce ze závazkových vztahů zúčtované ve prospěch výnosů podle zvláštního právního předpisu20) u poplatníka, který vede účetnictví, převyšují přijaté částky v tomto zdaňovacím období. Do tohoto rozdílu nelze zahrnout částky pohledávek z těchto sankcí, které zanikly v průběhu nebo k poslednímu dni zdaňovacího období. 

    Tedy vylučuji nezaplacené sankce zaúčtované na 641. K tomu je ř. 111 přiznání.  Tedy to by u Vás byla situace roku 2024.

    Pokud by k zaplacení došlo v roce 2025, pak by mělo dojít zase ke zvýšení základu daně - viz §23 odst. 3 písm. a) bod 6 Zákona o dani z příjmů. To uděláte tak, že tyto inkasované sankce, které byly výnosem minulých let, dáte na ř. 30 přiznání a tím zvýšíte základ daně.

    Příjmy z pojistných plnění na účtu jsou předmětem DPPO. Souhlasíme s tím, že jako přiřaditelný výdaj k nim lze využít náklady na příslušné opravy majetku.

  • Prodej pozemku
    15. 04. 2025

    Dobrý den, obracím se na vás s dotazem ohledně prodeje pozemku. Obec prodává 2 menší pozemky v celkové výměře 149m2 fyzické osobě. Tyto pozemky byly geometrickým plánem odděleny z původních parcel už v minulém roce. Účetní cena těchto pozemků je celkem 1 013,20 Kč. Nyní se řeší jejich prodej a vyřazení. Prodejní cenu stanovilo zastupitelstvo – 100Kč/m2. V kupní smlouvě je tedy uvedena cena 14 900 Kč za pozemky a zvlášť částka za náklady spojené s prodejem 10 799 Kč (geometrické služby, rozdělení pozemku atd.). Celkem tedy 25 699 Kč. Kupní smlouva byla podepsána 14.4.2025. Úhrada byla provedena 15.4.2025. Návrh na vklad teprve proběhne (provede kupující sám, na své náklady).

    Jde mi o to, jakým způsobem účtovat - zda započítávat náklady spojené s prodejem jako součást kupní ceny nebo je účtovat zvlášť. Mám připraveny dvě varianty. Můžete mi říci, která je správně a případně zda jsou u druhé varianty správně i částky? Z pohledu DPH to neřešíme, zatím jsme neplátci. Děkuji.

    1) náklady spojené s prodejem jako součást kupní ceny

    - ke dni podpisu smlouvy: MD 311 / 647 D částka 25 699 Kč

    - ke dni úhrady: MD 231 / 324 D částka 25 699 Kč

    - ke dni návrhu na vklad do KN: MD 324 / 311 D částka 25 699 Kč

    - vyřazení – kde dni návrhu na vklad do KN: MD 554 / 031 D částka 1.013,20 Kč


    2) náklady spojené s prodejem účtovány zvlášť

    - ke dni podpisu smlouvy:
    MD 311 / 647 D částka 14 900 Kč
    MD 311 / 649 D částka 10 799 Kč

    - ke dni úhrady:
    MD 231 / 324 D částka 14 900 Kč par. 3639 pol. 3111
    MD 231 / 311 D částka 10 799 Kč bez par. pol. 2324

    - ke dni návrhu na vklad do KN: MD 324 / 311 D částka 14 900 Kč

    - vyřazení – kde dni návrhu na vklad do KN: MD 554 / 031 D částka 1.013,20 Kč}

    Účetní zápisy máte dobře, jen je potřeba předpis prodeje 311/647 účtovat k datu podání návrhu na vklad, to je u věcí zapisovaných do KN okamžikem uskutečnění účetního případu.

    K datu podpisu smlouvy nebudete účtovat nic (není zde potřeba ani podrozvaha z důvodu nevýznamnosti). Příjem zálohy 231/324, jak máte. Výnosy spojené s prodejem účtujte jako součást výnosů, tzn. první varianta, je to jednodušší a možný postup. Celá částka půjde tedy i na pol. 3111.

    K datu podání návrhu na vklad zaúčtujete 311/647 v kupní ceně + náhrada od kupujícího, 324/311 v té samé výši a 554/031 v účetní ceně.

  • Zápočet investic, nákupu vybavení oproti nájemnému
    14. 04. 2025

    RM schválila nájemci areálu kempu provedení rekonstrukce (technického zhodnocení-oprava střechy, vzduchotechniky, oprava elektr. rozvaděčů, oprava soc. zařízení) a pořízení vybavení - lednice, postele, stoly, lavice. Po každé etapě provedení rekonstrukce je nájemce povinen předložit kopie faktur, doklad o kolaudaci a fotodokumentaci a doklady o zaplacení. Při předání techn. zhodnocení bude sepsán protokol, na základě kterého dojde u pronajímatele k navýšení hodnoty pronajímaného majetku. Částka za provedené a schválené techn. zhodnocení bude započítána pronajímatelem na smluvní nájemné, či na úhradu nájemného upraveného o inflační doložku. Nájemce je plátcem DPH, každý rok je nájemci vystavován splátkový kalendář s DPH. Od 1.1.2025 činí nájemné (základ daně) 127416 Kč + daň 26757,36 Kč, celkem k úhradě = 154173,36 Kč/měsíc. Dotaz: jak se bude účtovat? Zápočet se provede dle doložených dokladů ve výši základu daně bez DPH (nájemce uplatní odpočet daně) oproti holému nájemnému také bez DPH nebo včetně DPH? Může si nájemce uplatnit odpočet nájemného dle splátkového kalendáře vystaveného pronajímatelem i když bude proveden zápočet? Omlouvám se za tento dotaz, nejsem účetní a momentálně se nemám s kým poradit, nevím, jak správně postupovat. Děkuji za odpověď.}

    Pokud správně chápu, je domluveno, že jednotlivé náklady budou přeúčtovány na Město (které si zvýší o přeúčtované položky hodnotu majetku). Například tedy v případě pořízení movitých věcí (lednice, postele, stoly ...) to bude znamenat, že nájemce dané věci přeprodá (tedy převede do vlastnictví Města)? Ptám se na to z důvodu, abychom si vyjasnili právní pozici a také realizaci zdanitelných plnění.

    Pokud platí výše uvedené, tak se mi to jeví následovně:

    a) Nájemce odprodává nakoupené vybavení - tedy vystavuje daňový doklad na odprodej jednotlivých věcí - Město si je účtuje k sobě, uplatňuje odpočet daně a eviduje závazek včetně DPH

    b) Nájemce vypořádává provedené technické zhodnocení na nemovitosti - opět vystavuje daňový doklad - zde opět s DPH 21 % - Město si zase uplatňuje odpočet DPH a závazek je včetně daně.

    Tedy na základě operací a) a b) Město eviduje ve svém závazku částky včetně daně.

    Město dále účtuje nájemné - klidně je možné vystavit i splátkový kalendář, protože u něj není podmínka jeho zaplacení (aby byl platný ve vztahu k DPH  -tedy nájemce si na jeho základě může uplatnit odpočet DPH) - na základě něj jsou zachycovány pohledávky z nájemného včetně DPH  a započítává se pohledávka a závazek (obě položky včetně DPH).

  • !Vratka náhrady MMR za sociální pohřeb
    14. 04. 2025

    Dobrý den,
    v roce 2022 jsme vypravili pohřeb a v roce 2024 jsme od MMR obdrželi náhradu za vypravený pohřeb. V letošním roce se objevil pozůstalý a uhradil náklady na pohřeb. Nyní tedy budeme vracet MMR získanou náhradu. Prosím o pomoc jak tuto vratku zaúčtovat vč. rozpočtové skladby? Děkuji}

    Dobrý den, raději jsme si RS ověřili na MF a máme tuto odpověď:

    "Spíše než nettovat příjmovou položku od dědice, je podle mého názoru lepší vrátit transfer, který účetní jednotka nemůže použít, tedy vratka transferu, což je 5364, nikoliv pouze FV. A samozřejmě příslušný paragraf."

    Účetně bych volila náhradu výnosu minulých let - resp.jako obecný náklad, byl 1x výdaj, 2x příjem (druhý příjem by měl jít do výnosů, výdaj první byl přímo na pohledávku, náhrada Z MMR proti pohledávce)  a 1x se příjem vrací, tzn. účet 549. 

    Pozn. Protože odpověď máme z MF, tak dotaz nepočítáme :o)

  • věcný dar
    14. 04. 2025

    Dobrý den, obec obdržela na základě darovací smlouvy 5 stříbrných mincí v celkové hodnotě cca 5tis. Kč od Invest Group s účelem podpory vítání občánků. Jak o tomto přijatém daru účtovat?}

    Jestli mince budete následně darovat občanům při vítání občanků, zaúčtujte je 139/649, dar občanům 543/139. 

    Pokud účtujete zásoby způsobem B, můžete mince rovnou proúčtovat 543/649.

    Pouze v případě, že by mince zůstaly obci, bychom uvažovali s majetkovou evidencí, zde vzhledem k jednotkové hodnotě (kterou lze odhaduji považovat za RPC) případně jen 902/999 (s ohledem na vaší majetkovou směrnici).  

  • Sestavení a montáž zásuvkového pilíře na koupaliště
    14. 04. 2025

    Na koupališti jsme rozšiřovali elektrické vedení - sestavení a montáž zásuvkového pilíře pro karavany, faktura je v hodnotě 30 656,-Kč. Mám to zaúčtovat jako službu a nebo na majetek 021?}

    Jedná se o pořízení majetku. Lze to účtovat jako podlimitní TZ současné elektrické přípojky (účet 549, pol. 5123). 

    Případně i jako samostatnou stavbu v logice nové přípojky, záleží, jak máte nyní majetkově elektrické vedení evidováno, aby bylo jednotné, přehledné. 

  • Prodej malotraktoru
    14. 04. 2025

    Dobrý den, obec pořídila malotraktor k údržbě veřejné zeleně v době, kdy ještě nebyla plátcem DPH. Nyní jej prodáváme mimo DPH fyzické osobě ze Slovenska. Souhrnné hlášení nemusíme vyplňovat? Jakou záznamovou jednotku přiřadit k účtu 646?}

    V tomto případě bych se snažil argumentovat, že prodáváte věc, která nebyla v obchodním majetku - nesloužila ani k ekonomické činnosti a tudíž při jejím prodeji nejednáte jako osoba povinná k dani. Tedy za sebe bych to řešil mimo předmět DPH. Tím pádem by se toto nevyplňovalo do daňového přiznání a nepodávalo by se ani souhrnné hlášení.

    Se záznamovou jednotkou poradit neumím - to je o nastavení jednotlivých programů - prostě bych dával, že to není předmětem daně.

     

  • Rozpočet sestavení
    11. 04. 2025

    prosím poradila byste, zda rozpočet obce Újezd je schodkový nebo vyrovnaný ?

    Obec Újezd sestavila rozpočet na rok 2025.
    Celkové příjmy ve výši 61.205.334,51
    Celkové výdaje 61.205.334,51
    Celkem třídy 1 – 4: 42.260.248,84
    Celkem třídy 5-6: 54.245.334,51 Kč.
    Zapojili jsme v třídě 8:
    - položku 8115 ve výši 18.940.085,67 Kč
    - položku 8118 uhrazené splátky půjč. prostředků ve výši 6.955.000,- Kč a 5.000,- Kč termínovaný vklad


    Jak máme popsat rozpočet obce Újezd – jedná se v tomto případě o rozpočet schodkový, protože jsme zapojili finanční prostředky pol. 8115 ve výši zůstatku k 31.12.předchozího roku.}

    Příjmy jsou třída 1-4, výdaje 5 a 6. Porovnáme hodnoty, výdaje vyšší = rozpočet SCHODKOVÝ

    Saldo příjmů a výdajů je s minusem, tj. financování s plusem. U Vás saldo -11.985 tis. Kč 

    Rozpočet vyrovnáváme kladným financováním a záporným financováním. 

    Financování kladné - zapojení úspor na + 8115 (max. do výše zůstatků na účtech rozpočtových a  oddělené pokladny, zapojení zůstatku na 236 lze jen v případě, že potřebujete dofinancovat výdaje z účelových fondů). 

    Zapojení TV, který se vrací by bylo na položce 8117 (opravdu jen 5 tis. Kč, nebo 5 mio?)- tam mi to početně nějak nevyšlo ani v jedné částce. Pokud máte TV, který příští rok zapojíte do rozpočtu, nebudete v něm chtít pokračovat tak dáte kladné financování + položka 8117, o to méně můžete dát na 8115 zapojení úspor. 

    Splátky půjček se rozpočtují na záporném financování na položce 8114 krátkodobé půjčky, 8124 splátky dlouhodobých půjček. 

  • zaúčtování faktury - rozvody pc sítě
    11. 04. 2025

    Dobrý den, přikládám do emailu info@obecuctuje.cz fakturu za nové datové rozvody sítě po kanceláři v budově městské úřadu. Předtím tam nic nebylo, vše je udělané nově. Zařídili jsem v místnostech po bývalé poště v budově našeho městského úřadu nové kanceláře pro zaměstnance města z dotačního projektu. Prosím jak toto zaúčtovat, na faktuře je pouze celková cena za vše dohromady. Jednotlivé komponenty jsou rozepsané jak v cenové nabídce tak na faktuře, ale bez jednotkových cen. Jak toto účtovat a opravdu nemůžu po firmě chtít rozpis cen minimálně těch dražších komponentů a cenu za práci , odmítají mi to jakkoliv rozepsat, že jsem jediná účetní na světě co to po nich chce.. Jak celé zařadit do majetku? Jako technické zhodnocení budovy? Děkuji moc}

    Když si pomůžeme daňovým pokynem GFŘ D-59, tak jsou rozvody součástí budovy, takže bych účtovala jako  TZ budovy (náklady nad 40 tis. Kč), tzn. účet 042 a pol. 6121.

  • Mail - Výplata podílů obcím.
    10. 04. 2025

    Dobrý den,prosím o zodpovězení dotazu,DSO zakoupil před mnoha lety zametací stroj.Obce spolufinancovaly jeho koupi.Nyní se zametací stroj prodal
    a DSO obdržel částku za prodej.Jak zaúčtovat odeslání plateb,které obcím dle jejich procentuelní spoluúčasti náleží?
    Předpokládám,že to také musím narozpočtovat opatřením.
    Děkuji za odpověď.}

    Jsem trochu zmatená, kdo je vlastníkem stroje a jak byly evidované příspěvky ke koupi. Pokud by byl zametací stroj majetkem DSO. Jedná se o klasický případ prodeje. Příjem z prodeje ostatního hmotného majetku se účtuje na pol. 3113. Předpis prodeje stroje by byl zápisem 311 MD / 646 D, příjem peněz 231 MD + RS / 311 D a vyřazení majetku v ZC 553 MD / 082 D a 082 MD / 022 D v pořizovací ceně. 

    Píšete o spolufinancování jeho koupě. Asi se jednalo o investiční příspěvek, které obce na koupi stroje zaslaly. Kromě schválení tohoto příspěvku, byly stanoveny i nějaká pravidla? Každopádně rozhoduje ujednání ve smlouvě, kterou neznám. Obce na základě smlouvy mají evidované vlastnické podíly k tomuto stroji a při jeho prodeji by se měly vyplatit např. formou vratky z trasferu nebo nějakou dotací?? Nebo je nyní schválené nějaké další vyplacení? Omlouvám se, ale nemám dostatek informací k jednoznačné odpovědi. 

    Můžete další konkrétnější informace poslat rovnou na mail: jitka@obecuctuje.cz

  • finanční dar
    10. 04. 2025

    ZO schválilo naší zaměstnankyni finanční dar 200 tis. Kč z důvodu překlenutí tíživé životní situace (náhlé úmrtí manžela). Paní zůstala s dvěma dětmi sama. Můžeme ji peníze vyplatit na účet jako občance obce, abych ji dar jako zaměstnanci nemusela dávat do výplaty?}

    Toto  je  těžké. V tomto neznáme judikaturu a nevíme do jaké míry mám šanci obhájit, že dar nijak nesouvisí s tím, že se jedná zároveň o zaměstnance. Připomínám, že ono to nemusí být jen v souvislosti s odměňováním zaměstnance - třeba v §6 se řeší i podmínky osvobození u půjček pro zaměstnance - pokud jsou bezúročné. Tedy to vůbec nemusí souviset s výkonem práce. Ale opravdu toto neumíme a netroufáme si odpovídat. Daňoví poradci řeknou, tak mi řekne, že by to viděla na závislou činnost a v nejlepšsím případě, že se měli s někým domluvit Dobrý Anděl ... a přehnat to přes něj. A ještě pozor - to že to odůvodníme, že to není §6 stále ještě nezbavuje to, že to zaměstnankyně nezdaní - u §10 je osvobození do 50 tis. Kč. Samozřejmě tady by si přiznání měla podat sama. Ale pokud nepodá a zjistí se to - co když se začne následně vymlouvat, že to měl udělat zaměstnavatel a že to byla závislá činnost? Podle mne se s tou zaměstnankyní o tom stejně musí mluvit ....
    Neodavažujeme se na toto odpovědět, nemáme na to odbornost. 

  • Transfery
    10. 04. 2025

    Obracím se na Vás s utvrzením v několika případech rozpouštěním transferů.

    Finance od MZE jsou odsouhlasená dotace 11/2023, kolaudace vodovodu je 12/2024, vodovod je zařazen 12/24 - odepisován od 01/25, transfery od MZe se budou rozpuštět tedy také až od 01/25 ?

    Finanční příspěvek od fyzického osoby na vodovod dle smlouvy 06/24, zaplacen 10/25, tež se bude tento transfer rozpuštět až od 01/25 ? Protože vodovod byl zařazen 12/24 - odepisován od 01/25 ?

    A pak mám jeden případ, kdy faktury jsou v roce 6-8/2024 na které se žádá, ale dotace přišla na bankovní účet až 01/2025, kdyby rozhodutí bylo 11/24, rozpuští se transfer dříve nebo až od 11/24 ?}

    K 1) ano, transfer by se měl začít rozpouštět od následujicího měsíce po zařazení.

    K 2) Jestli jsem to pochopila správně, tak smlouva byla podepsána 06/2024, takže ano, o příspěvku jste věděli a při zařazení vodovodu do majetku, měl být příspěvek doplněn na kartu majetku a od následujicího měsíce se začít rozpouštět. I tento příspěvek patří na účet 403.

    K 3) Nezáleží, kdy dorazily finanční prostředky na účet, spousta dotací je ex-post. A fin. prostředky přichází až dodatečně po zařazení majetku. Vždy záleží, kdy máte informaci o poskytnutí dotace, tedy rozhodnutí o poskytnutí dotace. Pokud rozhodnutí je, tak vždy při zařazení byste měla účtovat dohadnou položku zápisem 388 MD / 403 D a dotaci zapsat na kartu majetku a začít rozpouštět. Pokud rozhodnutí ještě není, dotace se zapisuje na kartu majetku až v době, kdy to rozhodnutí máte. Také nečekáte na finanční prostředky. 

  • ! ÚZ Dům přírody - dotace na provoz
    10. 04. 2025

    Městys dostal rozhodnutí o přidělení dotace: Program Z1537 Podpora provozu návštěvnických a informačních středisek v Programu Dům přírody. Název akce: Příroda a my-vzdělávací iniciativy v Domě přírody Českého lesa. ID akce:Z153701000015, Identifikační číslo EIS S/01578/SOPK/25, typ financování: EX ante. Účel akce: zajištění provozu Domu přírody Českého lesa v roce 2025 podle ročního plánu činnosti DP. Poskytovatel akce: Agentura ochrany přírody a krajiny České republiky. Stránky "Obec účtuje" jsem prohledala, ale nějak si nevím rady se zaúčtováním. Prosím o radu se zaúčtováním, děkuji.}

    Našla jsem k tomuto tématu tuto výzvu: https://dotace.aopk.gov.cz/-/vyzva-v-programu-dum-prirody-2025

    Ale, blíže jsem k tomuto programu nic nenalezla. Pouze, že podpora je poskytována formou dotace z prostředků AOPK ČR v souladu s touto výzvou a dále za podmínek stanovených v rozhodnutí o poskytnutí finančních prostředků. Jako náklady výzvy lze uplatnit náklady vzniklé od 1. 1. 2025 do 31. 12. 2025. 

    MF vloni k AOPK vydalo metodiku: https://www.mfcr.cz/cs/dane-a-ucetnictvi/ucetnictvi/ucetni-reforma-verejnych-financi-ucetnic/metodicka-podpora/pracovni-skupina-transfery. Ale o tomto programu se v ní nepíše. 

    Předpokládám, že příjemcem je městys. Příjem neinvestiční dotace se účtuje zápisem 231 MD + RS / 374 D.  Vyúčtování a schválení ZVA: 346 MD / 672 D a zúčtování zálohy 374 MD / 346 D. 

    Pokud jde o značení, kontaktovali jsme přímo AOPK a MF a závěr je takový, že použijete ÚZ 15340. V den, kdy jste nám poslali dotaz vám od AOPK mělo rozpočtové zatřídění i dojít e-mailem (aktualizovaná metodika, která se bohužel ještě nedostala na stránky MF), paní mi ho přeposlala a jste v příjemcích. Nástroj a zdroj zde nepoužijete, to je tam zavádějící, nevšímejte si toho zdroje 1, je to čistě z národních zdrojů, kdy obce v tomto případě zdroj nepoužijí. 

← Novější dotazy

Zobrazit

Hledání v dotazech

Tipy pro práci s dotazy

Acha obec účtuje s.r.o.

Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8

IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091

Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010

Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007

Návrh a tvorba webu