Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den, prosím Vás o radu, ohledně zaúčtování darovací smlouvy od ŘSD obci. Ve smlouvě se uvádí, že reálná hodnota daru nebyla dárcem určena. Účetní hodnota předmětu daru činí:
1) pův.úsek silnice I/21 v délce 1,667 km (pozemky nejsou předmětem převodu)= 79.325.396,- Kč
2) hodnota mostního objektu 21-004 = 587.172,- Kč
3) hodnota mostního objektu 21-005 = 306.693,- Kč
Dotaz na ŘSD, zda je hodnota silnice již po oprávkách - odpověď byla, že cena je konečná.
Mohu zaúčtovat darovaný majetek 021/401 v cenách uvedených v darovací smlouvě?
Děkuji}
ŘSD je státní podnik, což znamená, že nejsou vybranou účetní jednotkou a nelze tedy aplikovat princip převzetí ocenění.
Zápis zařazení máte dobře, musíte ale určit reprodukční pořizovací cenu přebíraného majetku.
Máme videonávod, jak určit RPC, např. pro komunikace tam najdete výklad:
https://www.obecuctuje.cz/videa/66
U mostů to bude možná složitější, stačí ale kvalifikovaný odhad nějakého odborníka, obecně stačí i jen podpis starosty (např. na malých obcích).
Dobrý den,
potřebovala bych překontrolovat, zda mám správně zaúčtován transfer. Hledala jsem samozřejmě i v příkladech, ale nicméně jsem se v tom už asi nějak ztratila a mám dojem, že mi v zaúčtování něco chybí nebo mám něco špatně, tak bych chtěla poprosit o kontrolu.
Rok 2023:
1. Oznámení o poskytnutí dotace 178 tis. podrozvaha 915/999
2. Přijatá faktura za práce 234 tis.: 511/321 (Dotace zněla na "Oprava
pomníku" - zaúčtovala jsem tedy na opravy
3. Úhrada faktury 234 tis.: 321/231
4. Vytvoření dohady na transfer 178 tis: 388/672
Rok 2024:
5. Oprava po kontrole ze strany SZIF - viz. dotaz na Obec účtuje z
18.3.2024 ("Oprava let minulých - Stavba x oprava ). Na základě
odpovědi jsem zaúčtovala investici jako TZ ve výši 234 tis: 021/511.
6. Závěrečné vyúčtování po kontrole SZIF - došlo ke krácení dotace
o 139 tis. - tedy poskytnutá dotace činí 39 tis.
- odúčtování z podrozvahy 178 tis.: 999/915
- zúčtování rozdílu 139 tis.: 672/388
- poskytnutý transfer: 39 tis.: 672/403
7. Přijatá platba transferu 39 tis.: 231/388
Děkuji moc a přeji pěkný den.}
Bod 1 - možná se měl zvolit dlouhodobý účet 955, pokud termín vyúčtování byl za déle než rok, to jen maličkost.
Body 2 až 4 souhlas.
Bod 5 - vyjdu z toho, že jste zvážila všechny okolnosti, které jsme v odpovědi popisovali - zda to opravdu přeúčtovat, významnost částky...
6. Nevím, proč dotaci nakonec stejně krátili, ale jestliže zůstala nadále investiční, tak se do roku 2024 musí opravit celá výše dohady 178 tis. Kč z roku 2023 zápisem 672 MD/ 403 D. Opět zvažte významnost, jestli nepoužijete účet 408 místo účtu 672.
Vyúčtování předepíšete 346 MD v konečné výši 39 tis. Kč, 403 MD rozdíl 139 tis. Kč/ 388 D 178 tis. Kč, rozdíl zúčtujete 672 MD/ 403 D 139 tis. Kč. Ale zvažte, jestli dotaci neopravíte na kartě majetku - nevím, jestli jste dotaci zadávala při opravě na účet 021 v bodě 5 na kartu majetku. Jestli jste opomněli a budete jí na kartu dávat až při vyúčtování, dala bych jí na kartu majetku ve správné výši - tedy upravit dohad 388 minus MD/ 403 minus D o 139 tis. Kč a při vyúčtování už operovat jen s konečnou částkou dotace.
7. Příjem 231/346.
V roce 2023 obec zakoupila kulatinu na sochy Keltů v hodnotě 24.823,15 Kč. V obci byl nalezen Keltský poklad. V květnu 2024 proběhla akce Řezbářská šou, kde bylo vyřezáno 5 soch keltů za celkem 75.000,- Kč. Následně byl proveden nátěr soch a příprava k instalaci v hodnotě 9.406,- Kč. To mi vychází 109.229,15 tj. 1 socha za 21.845,- Kč.
V prostoru u zastávek byl vytvořen parčík, kde byly sochy nainstalovány, (zabetonovány do země)ale pouze 4 ks,( jedna je o kus dál v dalším parku) + 2 lavice za 21.594,- Kč. Zemní práce včetně osazení obrubníků, mlatových cestiček a usazení soch 250.356,02 Kč.
Zaúčtovala bych zvlášť vytvoření parčíku v hodnotě 250.356,02 Kč na účet 021 a zvlášť na účet 028 sochy a lavice i když jsou pevně spojené se zemí?}
U parčíku to vypadá na stavbu - uvádíte zemní práce a cesty s obrubníky, tak jedna stavba parku s tím, že na kartu popíšete o co se jedná, je tady možné řešení.
Lavice a sochy bych zařadila na účet 021 jako jednotlivé drobné stavby, když je pevné a trvalé umístění, tak mi to přijde jako vhodnější řešení, než samostatné věci na účtu 028. Možná by se muselo opravit účtování z roku 2023 - nevím, jak jste účtovala nákup kulatiny (podle výpočtu jste správně asi započetla do ocenění ale na 028).
Dobrý den, v loňském roce opravila naše obec 11 křížků na území obce a přilehlých částí obce. U každého křížku mám uvedenou cenu opravy. Chtěla bych křížky, které jsou ve vlastnictví obce zařadit do majetku. Za jakou cenu bych je měla zařadit - za 1 Kč nebo za cenu té opravy a jakým způsobem provést zaúčtování - 021/401?
Ještě bych se chtěla zeptat na zaúčtování pozemků, které jsme nabyly přechodem vlastnických práv. Ocenila jsem je průměrnou cenou, která je v příslušném katastrálním území a zaúčtovala jsem 031/401.
Moc děkuji za odpověď}
Křížky - podmínkou je, aby byly na pozemcích obce, je pak možné je dát do majetku obce jako drobné stavby, ocenění je možné 1 Kč - v logice církevní stavby. Účetní zápis 021/401 jako vícenález je dobře.
Ohledně zaúčtování pozemků - předpokládám, že myslíte bezúplatný převod. Zápis je dobře, z hlediska ocenění může být výpočet složitější, záleží, jestli je pozemek bonitován, jakého je typu... Podívejte se na video nebo jen dokument k určování RPC:
Z roku 2006 máme na účtě 465 Dlouhodobé poskytnuté zálohy - automat na vodu - evidovanou částku jistiny 2.000,- Kč
Firma již neexistuje a nic nejde dohledat, žádné peníze nedostaneme.
Je možno proúčtovat 549/465?}
Je možné vyřadit pohledávku, správný zápis je 557 MD/ 465 D, správně se měly tvořit OP - převést na pohledávku, kde se tvořit dají, ale to je již jedno, nejedná se o významnou částku ( k zálohám se OP netvoří). Vyřazení pohledávky zde není nutné schvalovat orgány obce, je to účetní postup, pohledávka právně nezaniká, ale už je asi i s ohledem na dlouhou dobu nevymahatelná.
Dobrý den,
prosím o radu. Město dostalo dotaci z Operačního programu Životního prostředí 2021 - 2027 na realizaci projektu " Řešení separovaných odpadů ".
Dotace má část investiční + neinvestiční + paušální 7%.
1. část investiční výdaje účtuji : zdroje EU 70% ÚZ 15501, Np 1485 3723 6121 zdroje SR 30% Np 1481 3723 6121
2. část neinvestiční výdaje účtuji : zdroje EU 70% ÚZ 15016, Np 1485 3723 5137 zdroje SR 30% Np 1481 3723 5137
3. paušální výdaje mám účtovat : zdroje EU 70% UZ 17085, NP 1495 3723 6121 zdroje SR 30% Np 1491 3723 6121 ? Nebo stejně jako neinvestiční část tj. zdroje EU 70% ÚZ 15016, Np 1485 3723 6121 zdroje SR 30% Np 1481 3723 6121?
Za paušální výdej je považována projektová dokumentace - účtuji na investici 042, 6121. S neinvestičním ÚZ a Np?
A příjem :
1. investiční část : zdroje EU 70% ÚZ 15501 Np 1485 4216
2. neinvestiční část : zdroje EU 70% 15016 Np 1485 4116
3. paušální příjem : zdroje EU 70% ÚZ 17085 Np 1495 4116 ? Nebo zdroje EU 70% 15016 Np 1485 4116 ?
Děkuji za odpověď a přeji hezký den.}
U výdajů body 1 a 2 vypadají v pořádku - z investiční části se pořídila asi nějaká stavební část (pol. 6121). Z neinvestiční asi nějaké sběrné nádoby na účet 028 (pol. 5137).
Jen pozor, že u OPŽP není podíl státního rozpočtu, těch 30 % je vlastní podíl žadatele, tedy vás jako města. Značíte to ale dobře - jen nástrojem a zdrojem 1, kdyby to byl podíl SR, musel by se také použít účelový znak, ale to zde není.
Jestli jste celé nepřímé výdaje zaúčtovala na účet 042, pak paušální dotace na ně půjde na účet 403, ale jak píšete, použijete neinvestiční ÚZ.
V bodě tři u těch nepřímých výdajů kombinujete značení z jiného programu. Když máte dotaci z OPŽP, nemůžete používat nástroj 149 a ÚZ 17085, toto značení je určeno pro IROP. Nepřímé výdaje značte neinvestičním ÚZ pro OPŽP, což je 15016, nástroj 148, zdroj 5, vlastní podíl jen nástroj 148 a zdroj 1.
Příjem neinvestiční paušální dotace značte obdobně - ÚZ 15016, nástroj 148 a zdroj 5.
Dobrý den ,v loňském roce 2024 jsme zkolaudovali vodní dílo ČOV .Dostali jsme na akci dotaci ,kterou mám stále vedenou na účtu 472 ,jaký bude postup? Dokončené dílo s příslušenstvím obec předala do vodárenského sdružení. Děkuji.}
Zkolaudovaná ČOV měla být zařazena do majetku zápisem 021/042. Zároveň měla být účtována dohada dotace 388/403, dotace se měla začít rozpouštět. Nevím ale, kdy bylo předáno vodárenské společnosti, pokud hned po kolaudaci, tak by se majetkově ani zařazovat nemuselo a nenaběhly by odpisy ani rozpouštění dotace.
U dotace je nutné provést její vypořádání zápisy 34x MD/ 388 D a 472 MD/ 34x D. Pohledávkový účet volte 346 pokud máte dotaci z ústředí, účet 348 jestli je to dotace z kraje, účet 344 pro soukromoprávní transfer. Zápisy vypořádání dotace účtujte, až po administrativním vyúčtování s poskytovatelem.
Našla jsem, že jste to pravděpodobně vložili do DSO, v takovém případě je zápis předání:
081 MD ve výši oprávek, 403 MD ve výši nerozpuštěné dotace, 401 MD zbytek/ 021 D v pořizovací ceně. Pokud by se předalo bez oprávek (hned po dokončení), je zápis: 403 MD ve výši dotace, 401 MD zbytek do PC/ 021 D v PC.
Majetek vložený do DSO evidujte na účtu 909, můžete v pořizovací ceně (ale jak si stanovíte, někdo eviduje i v ZC, ale to pak musíte každoročně upravovat, nezachytí se drobný majetek...).
Dobrý den dne 05.11.2024 jsem posílala dotaz na pojistné plnění, kdy byla obci zaslána záloha na pojistné plnění pod jedním č. pojistné události jsou zaevidovány dvě škody na majetku obce. Stále váhám nad zaúčtováním.
Zálohu jsem zaúčtovala dle vašich rad na převažující paragraf, kde vznikla největší škoda ...... 231/324 par. 3412 pol. 2322 ve výši 400 000,- Kč
31.12. dohadná položka- faktury za opravy plyn. kotlů 258 377,35 Kč; dohada ve výši 95% škody dle pojistné smlouvy 388/649 ve výši 245 458 Kč.
V příštím roce po opravě víceúčelového hřiště (doložení faktur na pojišťovnu) zaúčtuji:
Předpis v plné výši 983 109, - Kč (odhad celkového poj.plnění) 377/zúčtuji dohadu 388 ve výši 245 458,- Kč + zbytek do výnosů 649 ve výši 737 651,- Kč.,
Příjem zbývající části pojistného plnění 231/377 ve výši 583 109,- Kč, par. 3412, pol. 2322 a zúčtování zálohy 324/377 ve výši 400 000,- Kč.
Prosím, je postup správný. Děkuji}
Veškeré účetní zápisy máte správně, šikulka jste.
Obec v období 7-8/2024 provedla stavební úpravy zdroje tepla v objektu MŠ - 2 nové kondenzační kotle na plyn v hodnotě 293.000,- Kč, předání kotlů proběhlo ke dni 19.8.2024. Posléze jsme čerpali dovolenou a poté u nás na Jesenicku byly devastující povodně a zapomněli jsme tuto akci předat ZŠ - budovu mají jako svěřený majetek - jak tuto chybu účetně napravit jak na naší straně , tak jak na straně školy - účtováno máme , že nám to zůstalo na účtu 042 596 - musí to být předané usnesením zastupitelstva?}
Toto by se mohlo do závěrky krásně stihnout. Jedná se o TZ budovy, kotle jsou nedílnou součástí, není nutné schvalování změny ZL zastupitelstvem, budovu již mají svěřenou. Stačilo by svěřit na základě protokolu, možná i s datem správného času, aby se dostaly odpisy u PO do správného období - dořešit pak dopady výše odpisů na příspěvek zřizovatele, ale mohlo by se zvládnout vše napravit do správného období, tj. roku 2024. Jak v nákladech odpisů, tak v nároku na příspěvek od zřizovatele u PO.
Dobrý den, máme dotaz ohledně TZ pozemku.
Fakta:
Projekt - výsadba stromů a následná péče.
Dle rozhodnutí Agentury ochrany přírody jde nešťastně o investiční dotaci. Účtování a příjem dotace:
2024 Faktury za výsadbu a následnou péči ve výši 124 tis. Kč
2024 Příjem první části dotace 85 tis. Kč
2025 Faktura za následnou péči 20 tis. Kč
2025 Příjem druhá části dotace 59 tis. Kč
1. Dotaz zní: Je správně účtování?:
V roce 2024 zaúčtováno přes 042 na ostatní majetek 029 (doba odpisu = 5 let = doba udržitelnosti projektu)
V roce 2025 doúčtování přes 042 na ostatní majetek 029 (navýšení TZ pozemku)
2. Dotaz:
Kdy začít a v jaké výši rozpouštět dotaci. Až po obdržení její poslední části v roce 2025 nebo v roce 2024 již první část přijaté dotace?
Děkuji.}
V případě investičních dotací na zeleň se takto postupuje. Bylo by lepší - v souladu s předpisy - při zařazení v roce 2024 dotaci dohadovat 388/403, ne pak v roce 2025 navyšovat přijatou dotaci, rovněž tak rovnou dohadovat cenu majetku při zařazení na 029 (tedy tu poslední fakturu vystavenou v roce 2025 zaúčtovat v roce 2024 do ceny majetku 042/389).
Odpisy zahájit měsíc po zařazení a ihned i proti odpisům rozpouštět dotaci. Ještě by se mělo do konce roku 2024 zvládnout do závěrky, bylo by lepší to tak udělat.
Město uzavřelo směnnou smlouvu s Agenturou ochrany přírody a krajiny ČR (AOPK). AOPK vlastní pozemek č. 476/35 ost. plocha o výměře 4786 m2.
Město vlastní pozemek č. 476/44, z něho byl odměřen pozemek č. 476/125 o výměře 4786 m2 orná půda. Cena pozemků byla stanovena znaleckým posudkem ve výši 1.132.370,- Kč, bez vzájemných doplatků. Ke směně dochází z důvodu potřeby AOPK, která na získaném pozemku má záměr vybudovat vzdělávací a informační centrum (uvedeno v regulačním plánu, v územním plánu - pozemky obč. vybavenosti). Získaný pozemek město zahrne do plochy pro bydlení. Chci se zeptat, zda město bude odvádět DPH z pozbývaného pozemku a k jakému datu. Smlouva byla uzavřena 21.11.2024, podléhala schválení MŽP, návrh na vklad podán 13.1.2025. Děkuji.}
Účetní řešení je zde následující (okamžik účetního zápisu je den podání návrhu na vklad) - pokud nebudeme řešit to DPH:
311 MD/ 647 D 1.132.370,- Kč
042 MD/ 321 D 1.132.370,- Kč
321 MD/ 311 D 1.132.370,- Kč
554 MD/ 031 D v účetní ceně
031 MD/ 042 D 1.132.370,- Kč (nezmiňujete žádné související výdaje).
Teď k problematice DPH (pokud to bude s DPH, tak výnos na 647 jen snižujeme odvod DPH) - předpokládám, že to jsou ty pozemky ve směru z obce k přehradě a že jsme se již diskutovali ve vazbě na jiný převod, že tyto pozemky byly využívány k zemědělské výrobě (pronájem). Pokud tomu takto je, tak nemohu argumentovat, že při směně nejednám jako osoba povinná k dani (byl by to převod z obchodního majetku obce). No a na to by navazovalo to, že to jsou pozemky, které nejsou ve funkčním celku se stavbou, nicméně z hlediska testu "stavební pozemek" je důležité, že asi důvodem vymezeným ve smlouvě bude výstavba Vzdělávacího a informačního centra, případně se třeba již zanášela budoucí výstavba centra do regulačního plánu apod. - to by vedlo k identifikaci jako "stavební" ve smyslu, že na pozemku má být zhotovena stavba = povinný odvod DPH ve výši 21 %. Pokud je to jinak, než se domnívám, můžeme to dořešit e-mailem.
Teď k tomu datu - odvod DPH je při DUZP a to je dnem předání nebo obdržení informace o provedení zápisu v katastru nemovitostí. Takže pokud by se třeba ve smlouvě definovalo, že se pozemky předávají k datu podání návrhu na vklad do katastru, byl by okamžik pro odvod DPH podání návrhu. Pokud se ale budou předávat třeba až po zápisu na katastru, tak by DUZP bylo skutečně až v momentě přijetí oznámení o provedení zápisu v KN. Jestliže by třeba bylo ale stanoveno, že předání je již s podpisem smlouvy, tak by DUZP bylo již 21. 11. 2024. Takže toto musíte odvinout od ujednání ve smlouvě a případného předání pozemků k užívání druhé straně.
Obec bude pořizovat webové stránky pro obecní knihovnu v hodnotě 30 000 Kč. K tomu se budou platit drobné služby - školení, registrace domény, provoz webových stránek.
Jak účtovat pořízení a služby s tím spojené.}
Webové stránky nejsou typickým SW a měly by být spíše účtovány jako ostatní DNM na účet 019. V souladu s vyhláškou bychom na účet 019 měly účtovat majetek bez ohledu na ocenění, tzn. od 0,1 Kč. Pořízení 041/321, pol. 6119, zařazení 019/041. A ještě doplnění k tomu účtu 019 - můžeme si ve směrnici stanovit, že ostatní nehmotný majetek (účet 019) od 7 tis. Kč (popř. méně, pokud si obec směrnicí stanoví nižší spodní hranici pro DDNM) do 60 tis. Kč je směřován na účet 018, a až nad 60 tis. Kč na účet 019, aby byl zajištěn soulad evidence nehmotného majetku na všech účtech. Pak byste mohla webové stránky do 60 tis. Kč účtovat na účet 018. Pokud byste si evidenci majetku na účtu 019 nastavili interně jak popisujeme výše, zaúčtovali byste fakturu 558/321, úhrada s pol. 5179, zařazení 018/078.
Školení obsluhy nikdy nevstupuje do ceny nového majetku. Jedná se o službu, pol. 5168 (když je to k SW) a účet 518.
Provoz webových stránek - samotné stránky by měly být v majetku, pravidelné poplatky za správu se pak účtují na položku 5168, u meziročních plateb případně s časovým rozlišením v případě významnosti.
Obec obdržela dotaci na zmírnění a odstranění následků povodňových škod na území obce. Stanovený účel , tedy realizace projektu je nejpozději do 31.12.2024. Vyúčtování musí být předloženo do 20.1.2025. Máme zaúčtování ( vypořádání) dotace proúčtovat k 31.12.2024 nebo k datu předloženého vyúčtování, tj. leden 2025?}
Obecně se v rozhodnutích stanovuje termín pro závěrečné vyhodnocení akce (ZVA), kterým je myšleno zaslání stanovených podkladů poskytovateli, na jejichž základě je dotace následně účetně vypořádávána. Účelně měla být použita pro rok 2024.
Nevím, jestli výše zmíněná dotace není součástí vypořádání MSK a tu byste teoreticky měla zúčtovat do daného roku kam patří. Ověřila bych si to u poskytovatele dotace. Jestli jste povinnost zaslání konečných dokladů k vypořádání již nějakým způsobem splnili a nemusíte tedy již dokládat žádné podklady, které by mohly mít vliv na výši dotace, tak bych ji do účetní závěrky roku 2024 zúčtovala. Pokud ne, tak pouze k 31.12. doúčtujete dohadnou položku do max. výše dotace zápisem 388 MD/ 672 D a závěrečné vyúčtování provedete v roce 2025 zápisem 348 MD / 388 D a 374 MD / 348 D. Předpokládám, že peníze jste dostali zálohově a jedná se o neinvestiční dotace.
Je vhodnější ale z opatrnosti počkat až na reakci poskytovatele, tzn. dotaci vyúčtovat do roku 2024 jen pokud poskytovatel podané vyúčtování schválí do závěrky. Když do závěrky nebude informace o akceptaci vyúčtování, zaúčtovala bych do roku 2024 jen dohadu.
Ráda bych zkonzultovala správnost zaúčtování neinvestiční dotace na opravu místních komunikací od MMR v částce 7.544.229Kč ke dni 31.12. 2024, kdy jsme již ZVA poslali MMR 5.12.2024, ale nemáme zatím doručenou zpětnou reakci, tedy k dnešnímu dni od nich ZVA schválené,
Datem rozhodnutí 22.3.2024 je proúčtovaná podrozvahová evidence (915/999). V průběhu roku 2024 proplatilo MMR na základě našich žádostí o platbu celou částku dotace. Úhrady od MMR účtovány na 374/231 a 999/915. Přijaté faktury na opravu místních komunikací účtovány rovnou do nákladů na účet 511..
Protokol o předání a převzetí díla je datován a podepsán 1.10.2024.
Dne 5.12.2024 bylo MMR posláno kompletní vyúčtování dotace - Finanční vypořádání dotace včetně ZVA. Vzhledem k tomu, že k dnešnímu dni nepřišla od MMR reakce v souvislosti se schválením ZVA, tak si nejsem jistá, jak proúčtovat ke konci roku. Mám vytvořit dohad dnem odeslání ZVA 388/672 a čekat, až přijde vyrozumění od MMR a proúčtovat přes 346 až v roce 2025?
Nebo účtovat o poslané ZVA 10.12., tedy 346/672 a 374/346
Děkuji za vysvětlení a potvrzení správnosti účtování.}
Obecně se v rozhodnutích stanovuje termín pro závěrečné vyhodnocení akce (ZVA), kterým je myšleno zaslání stanovených podkladů poskytovateli, na jejichž základě je dotace následně účetně vypořádávána. Jestli jste povinnost zaslání konečných dokladů k vypořádání již nějakým způsobem splnili a nemusíte tedy již dokládat žádné podklady, které by mohly mít vliv na výši dotace, tak můžete dotaci na základě informace, kterou popisujte, účetně vypořádat (ale obecně to, co popisujete není splnění povinnosti ZVA ve smyslu zaslání podkladů k vyúčtování, ale je to pro Vás případně podklad k provedení účetního vypořádání dotace). Zkusila bych si na MMR - poskytovatele dotace nebo zda máte nějaké adminitrativní zajištění dotace, tak u něho, zjistit zda je finanční vypořádání v pořádku a ukončeno. Pokud ano a proběhlo do doby účetní závěrky roku 2024, tak bych k 31.12. zúčtovala celé ZVA, abyste to měla v jednom roce.
Poskytovatelé často nic neposílají, jen přijetí vypořádání potvrdí v informačním systému ISKP21+, tak si to můžete ověřit i tam. Každopádně je lepší vyčkat na reakci, tzn. klidně nechte zatím na dohadě, pokud do závěrky nebudete mít nějakou zpětnou vazbu. K 31.12.2024 by měla být nulová podrozvaha, to jen poznámka.
Jinak účtování dotace máte v pořádku. Jenom připomínám, aby jste měla ÚZ označený způsobilé výdaje do max. výše dotace a celou dotaci vedenou odděleně, např. pod org.
Potřebuji zařadit na kartu majetku nadlimitní VB ( obec oprávněná - smlouva o služebnosti inženýrské sítě mezi obcí a ŘSD, vodovod a kanalizace vede pod pozemky ŘSD - kolaudováno před cca 10 lety, služebnost vyřešena teprve nyní ) ve výši 295.528,03. Jakou zvolit klasifikaci a životnost, když ve smlouvě je uvedeno, že trvá celou dobu existence zařízení. Účtovala jsem na 029, jak jste mi radila v jednom z mých dotazů.}
Z hlediska účetního je situace taková, že věcná břemena nad 40 tis. Kč jdou nyní povinně na účet 029 a musíte je účetně postupně odpisovat. Z hlediska kategorizace v CZ-CPA pro potřeby ČÚS 708 je situace neřešitelná - CZ-CPA na věcná břemena přímo není - volíme dle stavby ke které patří, nejčasteji 24.20.89. Nastavila bych dobu účetního odepisování na dobu, po kterou budete ještě odepisovat IS (VB je na celou dobu existence zařízení).
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková